AnonymDiskusjon Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei var på legebesøk idag og fikk et skriv på medisiner av legen. Han sa ikke noe mer enn at dette var medisinene jeg skulle ta.. Hvordan får man tak i disse medisinene? Går man til nærmeste apotek? Anonym poster: dc3fc69ccbfc71a883d16c8c8d7429eb Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Du kan gå til hvilket apotek du vil, du trenger ikke bruke det nærmeste. Endret 9. juli 2012 av Tåkelur 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Hehe du skjønner poenget mitt Må man ha ID da? Klarte å miste lommeboka mi, og jeg trenger egentlig medisene.. Anonym poster: dc3fc69ccbfc71a883d16c8c8d7429eb Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Tenk på at medisiner koster penger, i.o.m at du har mistet lommeboka. Man må ha ID hvis man skal ha ut medisiner som er narkotika- og/eller sentralstimuleklassifiserte. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Tenk på at medisiner koster penger, i.o.m at du har mistet lommeboka. Man må ha ID hvis man skal ha ut medisiner som er narkotika- og/eller sentralstimuleklassifiserte. Man burde ha ID uansett, i og med at apoteket, uavhengig av legemiddel, kan kreve dette dersom det er tvil om opplysningene på resepten, eller ved tvil om rekvirentens identitet, jf. Forskrift om legemidler fra apotek § 8-3 tredje ledd. Endret 11. juli 2012 av Pixma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå