Gå til innhold

HDMI til Displayport.


polljen

Anbefalte innlegg

Sitter med en Dell skjerm som har vga, dvi og Displayport. Har en PC med to DVI, så denne opptar derfor DVI-porten på skjerm.

 

Skulle koble koble bærbar til skjerm, og denne ultrabooken har kun HDMI ut. Skaffet en DIsplayport til HDMI siden jeg ikke fant HDMI til Displayport på nettbutikken og trodde at signalet gikk begge veier. Tog nok grundig feil der.

 

Men jeg har problemer med å finne en kabel som sender fra HDMI til Displayport, jeg kan bruke HDMI til DVI men jeg ville helst slippe å plugge om bak på skjermen "hele tiden". Er det noen som har funnet denne kabelen jeg ikke finner, eventuelt et HDMI -> Displayportadapter som virker. Vil helst slippe å teste (kjøpe) mange kabler før jeg får det til å virke.

 

PS!! kabelen jeg fikk er testet på flere maskiner med HDMI ut og jeg får ikke signal til skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår finnes det ikke passivt adapter fra HDMI til Displayport, signalene er forskjellige. Det går andre veien fordi Displayport er designet til å fungere i HDMI modus.

Det finnes convertere, men det blir jo en annen prisklasse. Eksempel http://www.belfan.co...l_D.asp?id=1790

 

PS: har ingen erfaring med dette.

Du har rett, jeg fant ut (etter at jeg startet denne tråden) at HDMI ikke klarer å gjenkjenne Displayport i passivt modus.

Må dessverre foreløpig gå en liten omvei, og kutte ut bruk av displayport. blir HDMI til DVI på den bærebare og DVI til VGA på den stasjonære inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...