Gå til innhold

Ekstern hardisk vises ikke på iMac..

Anbefalte innlegg

Har en WD ekstern hardisk som ikke vises under "enheter" i finder når jeg kobler den til iMacen. Regner med det har å gjøre med at den er konfigurert i fat32 eller ntfs. Hvordan konfigurerer jeg slik at den kan brukes på mac, når jeg ikke en gang "finner" enheten i finder?

Ps: Finnes det ingen format som funker på både mac og windowsbasert PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spotlight søk: diskverktøy (eller "diskutillity" vist det er på engelsk)

Se om den komme opp i listen ved siden av Macintosh HD

Vist det er ingenting du må ha på disken velger du å formatere disken i enten fat 32 eller ExFat (ExFat vist du vil ha filer over 4 GB, Fat 32 kan kun ha filer under 4 GB).

Er det noe på disken du må ha, koble den til en maskin den får kontakt med og kopier innholdet over på den.

Fat32 kan leses og skrives på i OS X

NTFS kan kun leses i OS X

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Vel, det som egentlig skjedde var at jeg skulle dra disken fra "enheter" og opp til "favoritter" i finder menyen, og borte ble den. Gjorde dette med en minnepenn også, og den ble også borte vekk :/

Så spm. burde vel egentlig vært: Hvordan få disken til å vises igjen? Hva skjedde egentlig, hvorfor vises den ikke mer? Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Prøv å sku av og på maskinen?

Kan vær at det resetter seg da

Har nok hatt maskinen avslått flere ganger etter første gang dette skjedde (ikke med minnepennen fortsatt i da) så jeg tror ikke det er det. Prøv selv å dra den fra "enheter" og til "favoritter" , borte blir den.. :/

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av det :)

Gjorde som du sa, den forsvant. Hjalp ikke å plugge den inn og ut igjen. Her har du en giude til å få den tilbake igjen :)

1. Åpne diskverktøy (spotlightsøk eller under verktøy i program mappen)

2. Velg disken i menyen til vestre (bildet)

3. Nede til venstre står det; aktiverkingspunkt: blå/skrift/som/viser/hvor/du/skal/trykke

4. Trykk på "linken" og den tilkoblede enhenten åpnes i finder vinduet :)

disk.png

Lenke til kommentar

Det funka, fantastisk, bra jobba! Takk.

Har du peiling på minnepenn og ps3 forresten? Kan ps3 kjøre alle formater? Så vidt jeg husker så klarte den ikke å lese ntfs, kan det stemme? Isåfall er det jo veldig tungvint hvis man skal skrive inn feks. videofiler på over 4GB så kan man ikke spille de av på ps3? Mao. finnes det format som kan skrive inn alle fil str. og samtisig leses på alle formater?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...