Gå til innhold

På jakt etter en MP3spiller m opptak og harddisk.


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en mp3spiller med harddisk og analog line in. Helst skal jeg kunne velge mellom wav og mp3 opptak.

USB er å foretrekke fremfor firewire ettersom den skal kunne kobles til all slags pcer. Skal ha med ekstern stereo mic for å gjøre halvproffe opptak av f.eks. konserter eller andre kule lyder jeg finner.

 

Disse har jeg kikket på:

 

Jaxx jukebox HD500

Creative Jukebox 3

MPIO HD100 Usikker på linjeinngang.

 

Holder en liten knapp på Jaxx ettersom den var en del mindre enn Creative sin, og jeg er sikker på at den har line in. Dessuten er det et pluss å slippe drivere for å koble til maskin.

 

MPIO HD100 er jeg usikker på om har linjeinngang eller bare diktafon.

 

Creative sin virker litt gammel, men eller ok.

 

Jaxx ser jævla stygg ut men kanskje den som oppfyller flest av kravene mine.

 

Prismessig er 4k taket.

 

Noen som har noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sjekket litt om det samme, og jeg og ligger mellom Jaxx og MPIO-greiene. men en annen du bør sjekke ut, er jo iPod v2.

usannsynlig lekker sak.

problemet er at den er litt dyrere enn de andre, og har firewire som standard.

 

også en ting som jeg synes er vesentlig, og som du kanskje bør ha i bakhodet, og det er batterikapasiteten. batteritype har mye å si, og varighet på batteriene.

iPod varer i 8t (Li-Ion), HD100 i 12 (Li-Ion) og HD500 i 20 (Li-Ion).

batteritiden kan ha mye med lydavspillingskvaliteten å gjøre, men ikke nødvendigvis. du bør kanskje snakke med en som har prøvd alle, og kan gi deg detaljerte svar ut ifra erfaringer.

 

men du har rett i at HD500 er stygg. selv om det finnes styggere...

som sagt, iPod er lekker. nok om det.

 

noe annet du bør tenke på, hvis du tenker på usb-grensesnitt, er om det er usb1.1 eller usb2.0. det er en VERDEN i forskjell.

hvis du kjøper en usb-mp3 spiller, og ikke har usb2.0-kort på pcen, kan du like gjerne bestille det i samma slengen. VIKTIG. regner jaffal med at spilleren du kjøper har usb2.0 som grensesnitt. noen har til og med BARE usb2.0, og du får ikke brukt den gamle 1.1.... noe å tenke på.

 

hm. ellers, lykke til!

og gjerne sleng inn svar her, så vet jeg hva du har funnet ut, og kanskje kan hjelpe meg igjen når jeg skal kjøpe.. :wink:

 

jeje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Litt off topic: Hva menes med "iPod har FireWire som standard"? Den har jo USB 2.0 muligheter.

 

tipper det er fordi veldig få mp3-spillere har FireWire. salgstriks. eller bare fordi mange foretrekker firewire, lik som enkelte foretrekker balanserte hodetelefoner fremfor dynamiske. nuvel.

 

bare et tips: Archos AV340. den har alt. 40 GB (fåes i 80 og 20), og du kan ta opp film direkte fra en hvilken som helst kilde, den har stort display som du kan glo film på og den støtter til og med DivX.

Men det er en dyr satan. 40GB koster 752.50€, altså ca 5000-6000kr. men steike. den er sexy. og med masse ekstrautstyr er den det komplette leketøy. videokamera, stillkamera, kortleser for CompactFlash blandt annet, og mye mer. herlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...