Gå til innhold

Hvordan kunne Jomfru Maria få et barn med Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt begge deler.

Folk som spør om forklaringer på mirakler irriterer meg. Litt av greia er jo at det ikke finnes en logisk forklaring på hvordan Jesus ble unnfanget. Det var et mirakel. Det blir helt meningsløst å be en tronende å forklare hvordan det kunne skje. Så mitt poeng er at hvis man antar at gud finnes, og det gjør man jo når man tror på han, så er slike mirakler logiske.

Systemet har en veldig fin og konsistens intern logikk, men det krever at man tror på et fundamentalt postulat. Så kan man diskutere om dette postulatet er et godt postulat og om man har noen grunn til å tro det. Det er en annen og mye mer komplisert diskusjon, nå er jeg verken religiøs eller ateist så jeg bryr meg ikke så veldig mye om det finnes en gud eller ei. Det jeg bryr meg om er folk som hevder at noe er ulogisk når det helt klart ikke er det.

Så troller jeg litt også fordi det er gøy, men det gjøres litt som et sprak til alle de som sier at ting bare er sånn og aldri tenker seg om eller tviler på det de sier.

EDIT: Ja pluss at jeg sitter på jobb og dokumenter kode så jeg kjeder meg litt.

Godt skrevet,for her var ingen latterlig gjøring av troende.Saklig og rett fra levra.Men fint skrevet.

Lenke til kommentar

Bibelen er FULL av oversettelsesfeil. Dette er bevist. Dermed kan man ikke stole på at NOE av det som står i bibelen er riktig.

Det skjer ofte at det er feil på biler, eller Windows pc'er, derfor bør man ikke kjøpe eller bruke disse heller?

Lenke til kommentar

Det skjer ofte at det er feil på biler, eller Windows pc'er, derfor bør man ikke kjøpe eller bruke disse heller?

Du bør ikke ta det for gitt at alt er som det skal. Du sender bilen til service og undersøker alt nøye, og når en del er full av dritt eller ikke gjør jobben sin, reparerer vi den eller bytter den ut med en som virker.

Lenke til kommentar

Bibelen er FULL av oversettelsesfeil. Dette er bevist. Dermed kan man ikke stole på at NOE av det som står i bibelen er riktig.

Men hverken bilen din eller Windows påstår å være den eneste sannheten...

Hadde vært morsomt dersom en bilprodusent hadde gått ut og sagt at "vår bil er den eneste bilen. kjøper du ikke den, havner du i helvete" ;-)

Lenke til kommentar

Analogiene dine blir bare verre og verre...

Det hender seg rett som det er at det er feil på både biler, datamaskiner og alt mulig annet man kan få kjøpt, men slike gjenstander har som regel den iboende egenskap at de kan testes av kjøperen. Om det oppstår en feil på bilen min som gjør at den ikke fungerer slik den er ment, så kan jeg påvise feilen og få den utbedret. De langt færreste har språkkunnskaper til å avdekke oversettelsesfeil i Bibelen. Og de feil som måtte være i det originale, uoversatte materialet, kan ofte ikke etterprøves i det hele tatt. Feil kan oppstå overalt, men det er kun når vi ikke kan oppdage dem at de virkelig kan sende oss avgårde i gal retning.

Analogier er en fin teknikk for å fremme et argument, men det forutsetter at de gir en viss mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...