Gå til innhold

Menneskeheten og zombieapokalypsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Menneskeheten har perfeksjonert arten å drepe i mange tusen år. De tradisjonelle zombiene slik forespeilet i popkultur er trege, dumme og harmløse helt til du får de på kloss hold. Norge er også et av de landene med flest våpen pr. innbygger (mer enn i USA). En zombiapokalypse hadde vært svært kortvarig alt ettersom zombie-menneske ratio.

Lenke til kommentar

Forsvaret har ganske mange bomberom/bunkere som de kan bevokte relativt bra med både skjulte plasser rundt som er umulig å ta seg inn i og etter inngangen, samt nok ammo.

De fleste jeg har vært i, om ikke alle, har også gass-barrierer, så evt. luftbårne virus ikke kommer inn.

Forsvaret vil nok ha en god del strongholds man kan søke tilflukt i, samtidig kjøre rundt i f.eks SISU å plaffe ned alt de ser av zombier.

Byene vil nok klare seg relativt greit, de øde plassene er nok litt værre, mulig man må se på disse som tapte og heller fokusere på de større byene.

Tipper forsvaret ville tatt hånd om det meste relativt raskt

Lenke til kommentar

Byene vil nok klare seg relativt greit, de øde plassene er nok litt værre, mulig man må se på disse som tapte og heller fokusere på de større byene.

Ntja - En ting at utkantstrøk vil ha mindre våpen og strongholds, men de vil da også ha langt færre infiserte. Både fordi det vil være færre mennesker/zombier generelt der, og fordi zombiene har en tendens til å trekke mot byer og tettbygde strøk, grunnet bedre hjernetilgang.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En M1A1 Abrams eller et bombefly krever et enormt støtteapparat for å fungere. Hva gjør du når den stridsvogna går tom for diesel, og raffinerifolket er spist av zombier?

En M1 Abrams i likheten med Russiskproduserte T-80 krever ikke raffinert drivstoff for å fungere. De går på alt som flyter og er brennbart. I kampsituasjoner der en stridsvogn møter fiender med nogenlunde evne og vilje til å nedkjempe en stridsvogn så krever det selvfølgelig et enormt støtteapparat (bergingsvogner osv), men i et scenario vi snakker om krever det på langt nær like mye "support".

Uansett vil ikke en stridsvogn være det mest effektive middelet mot en zombiehorde. Til det er AoE våpen mye mer effektivt og de mer tradisjonelle våpnene i denne kategorien trenger et langt mindre støtteapparat enn stridsvogner.

Lenke til kommentar

Ntja - En ting at utkantstrøk vil ha mindre våpen og strongholds, men de vil da også ha langt færre infiserte. Både fordi det vil være færre mennesker/zombier generelt der, og fordi zombiene har en tendens til å trekke mot byer og tettbygde strøk, grunnet bedre hjernetilgang.

Nå tenkte jeg på for forsvaret sin del, altså la de klare seg selv.

Nå vil jeg påstå at de gjerne også er bedre rustet til å klare seg selv enn folk i byen, både pga. mer utstyr og mindre zombier.

Lenke til kommentar

Prioritet 1 for dei overlevande må vell være å komme seg ut av byane. I bygdene vil det være færre zombier sidan det er færre mennesker som kan bli infisert der, i tillegg så vil landskapet ofte være åpnare slik at ein ikkje så lett blir oversvømt av mange zombier.

I bygdene er det også ein større andel våpen og antageligvis lettare tilgang på forsyninger sidan det er færre overlevande som konkurrerer om dei samme varene.

Lenke til kommentar

Første jeg ville gjort var å skaffe meg en bil, evt. fly om jeg følte meg tilfreds med det, og så reist opp på en av militærbasene lengre nord, kanskje Setermoen, Porsangermoen eller Sør-Varanger. Her er det iallefall ikke lack på våpen eller mat. Man må "bare" finne adgangskort og diverse

Lenke til kommentar

Første jeg ville gjort var å skaffe meg en bil, evt. fly om jeg følte meg tilfreds med det, og så reist opp på en av militærbasene lengre nord, kanskje Setermoen, Porsangermoen eller Sør-Varanger. Her er det iallefall ikke lack på våpen eller mat. Man må "bare" finne adgangskort og diverse

Si ikke det. Mat går ut på dato, og går fort tomt hvis man ikke forsyner det jevnlig. Man MÅ skaffe seg mat selv, på et eller annet tidspunkt, og det er der den store risikoen kommer inn.

Lenke til kommentar

Si ikke det. Mat går ut på dato, og går fort tomt hvis man ikke forsyner det jevnlig. Man MÅ skaffe seg mat selv, på et eller annet tidspunkt, og det er der den store risikoen kommer inn.

Nei, det vil ikke være noen risiko, fordi lenge før maten går ut på dato vil alle zombiene være døde :p

Lenke til kommentar

Nei, det vil ikke være noen risiko, fordi lenge før maten går ut på dato vil alle zombiene være døde :p

Hvordan da?

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at menneskeheten hadde forsvunnet. Folk hadde trukket ut på øde øyer. Flyplasser hadde vært stengt for å forhindre smitte. Jeg tror det hadde vært verst i byene. Her hvor jeg bor, så måttezombiene ha gått langt til fjells. Det virker ikke fornuftig for hjernedøde zombier. Jeg skjønner ikke helt logikken med at det er mindre våpen i utkantsstrøk - det her gjerne her man finner grunneiere som jakter. Jeg regner med at våpentettheten i min kommune - som er et prakteksempel på "bondeland" har en rimelig høy våpentetthet..

Vi hadde også klart å skaffe mat selv, med skogen frem til terrassen. Våpen har vi, ammunisjon lader vi selv. Feller kan vi også klare å lage selv, hvis vi går tom for krutt og tennhetter.

Uten bygda ville menneskeheten dø. :)

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Militærleire har alltid store, store lagre av rasjonspakker man kun trenger å tilsette vann (kaldt eller varmt) for å bruke. Her får man sværy mye energi og de varer lenge om man vet å rasjonere. Jeg ville ikke vert redd for datoen der!

Lenke til kommentar

Men miltærleirene er også kun berekna til å kunne forsyne eit bestemt antall soldater, det går nok fort tomt dersom sivile skal søke tilflukt i militærleirane.

Forøvrig så er mykje av denne kriseberedskapen i form av forsyningslagere på veg til å bli fasa ut då det ikkje lenger blir ansett som nødvendig lenger. Det er også ganske lenge sidan kravet om bomberom blei tatt vekk.

Lenke til kommentar

Det er mange som kan klare seg selv. Hvis det er snakk om gift i lufta, så forverrer jo det mulighetene. Uten dette, så er mitt pro tip; Bosette seg nær kysten, hvor man kan finne seg en båt slik at man kan få fisk. Rødt kjøtt skaffer man i skogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...