Gå til innhold

Fildeling i OSX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen DC++-programmer. Jeg bruker Acquisition, som går på Gnutella-nettverket. Vet ikke helt om jeg skal kalle det bra, egentlig. Hvis du leter etter ting som mange har, er det bra, men ofte får (ihvertfall jeg) bare trege downloads. Også har man jo LimeWire som går på samme nettverk. Også har man et par programmer som går på KaZaA-nettverket, men jeg har dårlige erfaringer med de programmene. Et av dem, Neo, trengte å laste ned flerfoldige MB før det var noe tess og et annet, mlMac, dro ned hele nettverket i huset da jeg prøvde det.

Et program som kan funke bra, er et som heter Bittorrent. Det går ikke over noe bestemt nettverk, men man laster ned en liten "launcher-fil" for en bestemt download og alle som laster ned med samme "launcer-fil" deler den downloaden mens de laster ned. Det fungerer bra, men man er alltid avhengig av at det er noen som "seeder" (altså hoster den fila som man har lasta ned "launcheren" til) og at det er folk som laster ned. Det fungerer fint hvis man skal ha tak i noe nytt, men funker dårlig hvis du skal finne noe gammelt. Og du må lete på internett etter torrents, som de heter (finnes et par bra sider, men jeg poster dem ikke på forumet her).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...