Thuesen Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Hei. Kjører bf3 på 3 skjermer med 5760x1080 på lave settings og det går akkurat. Vet at crossfire ikke gir mer en et par fps forskjell på lavere oppløsninger men har hørt at det hjelper veldig på oppløsninger som dette?? Er et 5870 2gb eyefinity kort jeg vil kjøre crossfire på og har funnet disse ganske billig på ebay nå. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Har hørt at Crossfire gir veldig mye microstuttering sammenlignet med SLI. Men ikke sikkert du vil merke noe særlig i ditt tilfelle. Hva med å selge kortet du har og gå for GTX 670/680 eller 7950/7970? Uansett, går du for 2 stk. 5870 så får du rimelig bra ytelse. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 Hei. Kjører bf3 på 3 skjermer med 5760x1080 på lave settings og det går akkurat. Vet at crossfire ikke gir mer en et par fps forskjell på lavere oppløsninger men har hørt at det hjelper veldig på oppløsninger som dette?? Er et 5870 2gb eyefinity kort jeg vil kjøre crossfire på og har funnet disse ganske billig på ebay nå. Hvor billig? CrossfireX vil absolutt være en oppgradering fra et enkelt kort. Det er en del minus som microstutter, og et nyere kraftig kort som 7950 eller 7970 vil absolutt være bedre, men om vi snakker om under 1000 kr for et nytt 5870 2GB er det ingenting som slår det i forbedring/kr. Hvis du lurer på hva microstutter er, så er det kort sagt at en høy framerate føles som om det er lavere enn det står. Lenke til kommentar
Thuesen Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Takk for bra svar. Har sett kortet ligge på 1500 på ebay. koster fremdeles 3500 her hjemme som er helt på trynet syns jeg. Har veldig lyst på 7970 men har så mye annet og bruke penger på nå så tar meg ikke råd til det. Skal bygge ny pc til våren tenker jeg så kjører heller på med noe slik da og bruker nåværende maskin til render pc. Er microstutter veldig merkbart? Nå har jeg 35-40 fps. Så om den blir høyere og mer smooth en det så er jeg fornøyd 60 fps er jo det optimale men vet ikke om jeg tør og håpe på det. Lenke til kommentar
Thuesen Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Ja, en ting til. Har det noe og si hvilke kort jeg kobler skjermene i når begge er oppe og går? Er det best og ha en koblet i det ene og 2 i det andre. Jeg regner med det ikke har noe og si, men måtte bare spør. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Takk for bra svar. Har sett kortet ligge på 1500 på ebay. koster fremdeles 3500 her hjemme som er helt på trynet syns jeg. Har veldig lyst på 7970 men har så mye annet og bruke penger på nå så tar meg ikke råd til det. Skal bygge ny pc til våren tenker jeg så kjører heller på med noe slik da og bruker nåværende maskin til render pc. Er microstutter veldig merkbart? Nå har jeg 35-40 fps. Så om den blir høyere og mer smooth en det så er jeg fornøyd 60 fps er jo det optimale men vet ikke om jeg tør og håpe på det. 1500 kr for et 5870 2GB? Syns det var i veldig mye for et så eldgammelt kort, det er dobbelt så mye som det er verdt brukt i dag. Du kan jo regne med å få 7-800 kr for ditt nåværende 5870 brukt, og da kan du oppgradere til et 7870 for 100-200 kr ekstra, som sannsynligvis vil være en bedre løsning. Om du synes 35-40 fps er uspillbart vil jeg tippe du vil opppleve at microstutter vil være en plage til tider, CrossfireX/SLI bør stort sett behandles som teknologier for å tilby mer ytelse enn et enkelt kort kan tilby for øyeblikket. 60 pfs med CFX-oppsett kan i verste fall se ut som det er 30 fps (!) med microstutter igang på to kort, i beste fall er det like jevnt som et enkelt kort. Problemet med microstutter er at det forårsakes av varierende tid mellom hvert bilde som vises på skjermen, grunnen er fordi GPUene er ute av synk. Eneste måten å slippe dette på er om industrien bytter til en annen teknologi enn Alternate Frame Rendering. Ja, en ting til. Har det noe og si hvilke kort jeg kobler skjermene i når begge er oppe og går? Er det best og ha en koblet i det ene og 2 i det andre. Jeg regner med det ikke har noe og si, men måtte bare spør. Når CrossfireX er igang fungerer kun displayoutputs fra kort #1 Lenke til kommentar
Thuesen Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Så et 7870 vil være bedre en 2x 5870 2gb i crossfire? Om microstuttering kan være så kraftig som i den videoen du har i den skjermkort og sli tråden din så vil dette aldri funke i fps for min del. Ser det er mange småtriks for og minimere micro stuttering som og slå av hyperthreading, endre mhz på rammen, vsync osv.. Vet ikke hvor stor forskjell dette kan gi. Jeg er kun ute etter en bedre performance i bf3 fram til våren siden ny maskin skal bygges så er ikke så veldig på og bruke for mye penger på denne På en skjerm kjører den kjempe bra på høye settings. Lenke til kommentar
Thuesen Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 billigste 7870 jeg finner koster 2400. tenker da at hvis jeg kan klare og limitere microstutter så mye som mulig så har jeg 4 gb minne for rundt 1500 kroner til. Men jeg har null peiling på dette, har bare forstått som at rammen har mest og si på eyefinity. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Crossfire er alltid en forbedring, spørsmålet er hvor stor forbedringen er. Med tanke på at du ser på 1500 kr for et kort på ebay (+moms +toll +frakt?) vil jeg påstå det er like greit å gå for et 7870 som er helt enkelt 50% bedre i BF3. CFX dobler ikke VRAM, med 2x 2GB-kort har du fortsatt 2GB VRAM. Endret 10. juli 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Thuesen Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Aha. Trodde jeg fikk 4 gb jeg. Men om jeg finner et 6990 brukt her hjemme? det er jo 2x 6970 i et kort? Da har jeg 4gb som funker? så et brukt for 3000 er det mye? Da vil jo pcen holde en god stund til tenker jeg. resten av maskinen er jo ganske bra Har nok ikke lyst og selge 5870 uansett. Tenker det kan dyttes inn i server maskinen min om jeg bytter det ut. Endret 10. juli 2012 av Thuesen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 6990 har også "kun" 2x 2GB VRAM i likhet med 6970 CFX. Eneste fordel er at det tar opp mindre plass. 3000 kr brukt for et 6990 når du får et 7950 for 2800 kr på dustin.no som er bedre er en dårlig deal, 2000 kr er maksprisen jeg hadde betalt for et 6990 i dag. 2 Lenke til kommentar
Thuesen Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Hmm. Lært en del mer om dette i dag. Men får man microstuttering på 6990 eller 7990 når det kommer? Takker for gode svar arni90! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Hmm. Lært en del mer om dette i dag. Men får man microstuttering på 6990 eller 7990 når det kommer? Takker for gode svar arni90! Nei, microstutter vil ikke forsvinne med nyere produkter. Inntil AMD og Nvidia går for en annen teknologi enn Alternate Frame Rendering vil microstutter eksistere, det er en sideeffekt med teknologien. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) 7970 CFX på en 120Hz som kjører 119fps fungerer meget bra spør du meg, jeg synes det går veldig smooth i BF3. Skal jeg merke noe microstuttering, så må jeg "se etter", og jeg ser det lettest i helikopter hvis jeg spinner rundt egen akse, da kan man legge merke til microstuttering, men ellers ser jeg det ikke, faktisk, og jeg er allergisk mot lagg/stuttering. Men, jo lavere fps, jo værre blir det. Endret 10. juli 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 35-40 fps er gale.. Jeg opplevde mye lagg når det var masse som skjedde rundt meg i BF3 med så lav fps. Støtter arni sitt forslag om valg av HD78xx eller HD79xx i stedet for enda ett HD5870. Da kan du spare opp til enda et HD78xx eller HD79xx og kjøre disse i CFX når kravet ditt øker. Ett HD79xx vil nok gi deg over 60 fps på medium(kansje high også) med oppløsning på 5760x1080. OC av CPU er noe du også kan tenke på,henter litt fps der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå