LarsP Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Heisann, etter flere år i kabelhimmelen, har jeg igjen returnert til det helvete som er wifi. Min gamle Dlink DIR-615 + Dlink DWA-140 leverer ikke den ytelsen jeg skulle ønske (40/10 kontra 90/10 over kabel, samt tidvis hakking på høyoppløselig streaming). Med andre ord så ønsker jeg tips til hvordan jeg kan øke ytelsen i hjemmenettverket mitt. Bør jeg bytte ut begge komponentene eller holder det med routeren? Oppsummert; jeg trenger et oppsett som kan; levere hastigheter på minst 90/10 (høyere hastigheter foretrekkes grunnet streaming av høyoppløselig media til TV) på en avstand på ca 8-10 meter gjennom et par vegger. levere stabil ytelse Enkel å konfigurere med tanke på oppsett, åpning av porter osv. Prisen bør være sånn noenlunde hyggelig. På forhånd takk! Lenke til kommentar
SvennK Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg kan sterkt anbefale TP-Link TL-WN822N (http://www.tp-link.c...model=TL-WN822N) som USB-dongle. Den leverer veldig bra kvalitet på nettet, og har en lang rekkevidde. Da jeg erstattet den gamle med TP-Linken fikk jeg topp hastighet. Jeg bor i et vanlig boligfelt med hus og hager og plukker enkelt opp 13 trådløse nettverk rundt meg. Jeg har dessverre ikke oppdatert meg på routere i det siste, men min D-Link DIR-655 fungerer veldig bra. Endret 10. juli 2012 av SvennK Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Hvilken overføringshastighet oppnår du med ovennevnte oppsett? Prisen er meget god, noe som gjør meg både interessert og en smule skeptisk. Lenke til kommentar
SvennK Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hvilken overføringshastighet oppnår du med ovennevnte oppsett? Jeg har hatt 3,5 MB/sek med TP-link dongelen. Som i praksis er en makset 25 Mbit-linje. Når det kommer til router så les denne tråden (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443994) og sjekk ut den RuZleBiFf1 anbefaler. Den ser veldig sterk ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå