Niklasp Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Snart kan du følge med på både skjermen og det som skjer bak. HP får patent på gjennomsiktige skjermer Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Patent på gjennomsiktige skjermer? (ref overskrift) Jeg håper virkelig dette ikke stemmer, og regner heller ikke med det. Dette dreier seg vel om patent på en helt spesifikk type gjennomsiktig skjerm. Mener eksempelvis å ha sett flere gjennomsiktige OLED-skjermer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Mener å ha sett noe lignende fra Samsung? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 http://patft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=8,212,744.PN.&OS=PN/8,212,744&RS=PN/8,212,744 Jeg er ikke kapabel til å lese patenter, men det ser ut som om de beskriver en hel del særtrekk ved teknologien. Slik jeg forstår det kan det samme oppnås med f.eks grafen, så alt håp for fri bruk er ikke ute. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Vel, apropos patenter. Apple har patent på noe som heter "seemless wireless video streaming". Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 En gjennomsiktig skjerm kunne jeg tenke meg i vinduer og speil, som overlag over noe jeg jobber med (må da ha bedre sensorer som kan følge med på hva som skjer under) og på alle andre steder der det er greit å få ett overlag med informasjon uten å miste synet av hva som skjer. Avhengig av hvor nøyaktig fingerbevegelser kan måles (Kinect 2?), kan det være interessant å bruke noe slikt for utvikling at 3D-modellering også, hvor man kan manipulere objekter i ie. 3ds Max med hendene under skjermen og få direkte tilbakemelding. Lenke til kommentar
2ec Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hvis jeg har denne på en laptop og sitter på kafe, kan de som sitter ovenfor meg se hva seg ser på gjennom skjermen? Ser ikke helt problemet dette er løsningen på... men det kan sikkert fungere bra i ar-briller og slike ting. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Da blir det Iron man style ! Endelig Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Kjedelig å lese tekst baklengs. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Kjedelig å lese tekst baklengs. På Samsung sin versjon vil det ikke være mulig, regner med at HP gjør det samme, bildet vil nok bare vises på en side. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Hvis jeg har denne på en laptop og sitter på kafe, kan de som sitter ovenfor meg se hva seg ser på gjennom skjermen? Ser ikke helt problemet dette er løsningen på... men det kan sikkert fungere bra i ar-briller og slike ting. Er vel ikke beregnet for laptops, mer som en slags head up display alle mulige steder, opplagt bruksområde er biler. Men vil ikke alle lcd skjermer være gjenomsiktige om du tar bort reflektoren og bakgrunnsbelysingen Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 En anvendelse som visstnok er under utvikling er i smarte hus. Gå bort til vinduet og få opp kontroll over varmestyring, om vinduene er gjennomsiktige eller ei (elektrokromt glass) etc. Det åpenbare resultatet er at enhver flate er en touchskjerm, uten at du trenger å ha klumpete monitorer overalt. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Prior art finnes på gjennomsiktige skjermer. Håper virkelig dette gjelder en helt spesifikk teknologi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå