Hveding Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Hei! Dette er bare noe jeg lurer på. Hvordan fungerer det med 2 prosessorer på samme HK. Feks har du 2 stk 4 kjerners prosessorer, blir det tatt som en 8 kjerner da ? Å hvis det feks er 3.0GHz, blir de da lest som 6.0GHz i spill og slikt ? Tenker at to prosessorer vil kunne dra spill lett der det kreves kraftig prosessor. I IL 2 sturmovik: cliffs of dover, om man feks legger ut 1000 fly som skal kjøre forbi hverandre, så lagger det utrolig mye! Vet dette går mye på skjermkortene, men har merket at en bedre prosessor også gjør jobben. Gleder meg til svar på dette Mvh Patrick Endret 9. juli 2012 av Hveding Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hei! Dette er bare noe jeg lurer på. Hvordan fungerer det med 2 prosessorer på samme HK. Feks har du 2 stk 4 kjerners prosessorer, blir det tatt som en 8 kjerner da ? Å hvis det feks er 3.0GHz, blir de da lest som 6.0GHz i spill og slikt ? Tenker at to prosessorer vil kunne dra spill lett der det kreves kraftig prosessor. I IL 2 sturmovik: cliffs of dover, om man feks legger ut 1000 fly som skal kjøre forbi hverandre, så lagger det utrolig mye! Vet dette går mye på skjermkortene, men har merket at en bedre prosessor også gjør jobben. Gleder meg til svar på dette Mvh Patrick Nei, nei og nei. Det vil ikke hjelpe og du kan ikke regne slik i det hele tatt. IL2 og andre spill sliter idag med å utnytte mer enn 4 kjerner for de aller nyeste titlene, 8 vil ikke hjelpe deg en døyt. Eneste plassen hvor 2 CPUer hjelper er i servere med virtualisering for eksempel hvor flere kjerner og mye RAM virkelig gjør susen. For gamere er det bortkastede penger, svært dyrt også siden du må ha spesiell og dyr RAM, spesielle CPUer (Vanlige desktop CPUer funker IKKE) og ett spesielt hovedkort med spesiellt brikkesett. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Ja du trenger spesielle hovedkort, server prosessorer og ram. Dette blir fort meget dyrt. Vil stort sett være billigere med en i7 extreme edition og så overklokke den kraftig. Hvordan fungerer det aktuelle spillet med en 6 kjernes prosessor? Klarer det å utnytte alle. Om du driver med rendering eller tilsvarende ønsker du mange kjerner, ikke så nyttig i spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå