Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av anlegg i en liten bil.

Anbefalte innlegg

Jeg arvet en Toyota Starlet 1994 mod av søsteren min, og tenkte å kjøpe meg anlegg.

Har funnet en pakke som en kompis av meg kjøpte i sverige. Det var det blant annet en 12tommer basskasse. Mange mener at dette blir veldig overkill for en slik bil ? Hva mener dere, og har dere noen tips til hva eg burde kjøpe? Ønsker ikke å legge all verdens penger i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva legger du i anlegg? tenker du hovedsaklig på en basskasse med forsterker?

hva en regner som overkill er relativt. en kan jo si at en vil ha en bil med bra anlegg, og dermed vil en ha en sub som kan følge diskanten og mellomtonen. her kan en jo ha da denne, en enkel subwoofer som kanskje ikke vil høres så bra ut ved høyt volum, eller så kan en jo ha denne, som vil tåle massive mengder med trykk og fortsatt holde en klar tone, og vil helt klart (i forhold til den forje subben) være overkill. så har det jo alt å si hvordan anlegget er stilt inn.

sett en som har en 18" DD9518 på en 5100w forsterker i en eldre golf. overkill, joda, en smule, men lyden var nydelig!

det vil ikke være noe problem å fikse et godt anlegg i den bilen der, men budsjett har mye å si.

har du kun 2-4000 å gå på, ville jeg prioritert ny spiller + høyttalere med forsterker, det kan fort gi deg det du trenger der, selv uten basskasse.

om du har mer å gå på vil ikke denne være dum som sub

evt:

komponentsett (sjekk størrelsen på høyttalerne i dørene dine før du bestiller, de har modellen i flere str.)

spiller (om du ikke har fra før)

forsterker (driver frontsettet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...