Gå til innhold

Hvor/hvordan lære 3D Studio Max?


Lantador

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har "skaffet" meg 3dSM r4, og har veldig lyst til å lære meg det, har sittet å fipplet med dette i noen uker nå, men føler at jeg ikke kommer noen vei videre.

Har lett etter gode tutorials, men de fleste der krever det grunnlegende innen 3d Studio Max sin funksjon.

 

SÅ jeg lurte på om DU hadde noen gode tips hvor hvor/hvordan jeg kan komme meg videre innen 3d verdenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-10 20:20, NitroPlex skrev:

hei,

jeg har "skaffet" meg 3dSM r4, og har veldig lyst til å lære meg det, har sittet å fipplet med dette i noen uker nå, men føler at jeg ikke kommer noen vei videre.

Har lett etter gode tutorials, men de fleste der krever det grunnlegende innen 3d Studio Max sin funksjon.


SÅ jeg lurte på om DU hadde noen gode tips hvor hvor/hvordan jeg kan komme meg videre innen 3d verdenen.


 

Siden du sier "skaffet" føler jeg du ikke egentlig har manualen :smile:

 

Den eneste måten er å lese tutorials, eller gå på bilblioteket å låne bøker. Lånte nettop 3dmax 4 bible med CD, så nå har jeg en PDF versjon + alle tut filene :smile: (følger med cd'en)

 

Det er egentlig bare å prøve, så du får det nok til til slutt.

 

Det var ihvertfall slik jeg lærte det :wink:

Lenke til kommentar

Hei

Siden andre har nevnt manualen, kan jeg nevne help fila....

Hvis du ikke har den heller er det kanskje en del andre ting du ikke har med programmet, så da kan noen tutorials bli vanskelige.

3d cafe er et greit sted å starte, men det finnes bedre steder, så mye gammalt skit på 3dcafe synes jeg.

Søk i google og du finner tonnevis.

http://www.3dluvr.com

http://www.maxhelp.com

etc etc.

Kjøp noen bøker, koster en 4-600.-

Men aller først vil jeg råde deg til rett og slett bare bli vant med prgrammet, lære seg å tenke 3d, hvilken akse som er hvilken retning. Og hold deg unda de fleste modifiers i begynnelsen. Lek med de forskjellige Std object. Bare sånn for å bli vandt.

 

PMAndersen

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-11 10:27, allyse skrev:


Den eneste måten er å lese tutorials, eller gå på bilblioteket å låne bøker. Lånte nettop 3dmax 4 bible med CD, så nå har jeg en PDF versjon + alle tut filene :smile: (følger med cd'en)


Siden du sa du lånte 3dmax 4 bible, hva slags luksusbibliotek er dette? På biblioteket hvor jeg bor har jeg flaks hvis jeg finner en bok om MS-DOS 1.0 :smile:

 

(Mulig jeg misforsto, og du lånte av en kompis eller no...)

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil (5-6 år siden sist :smile:), så kan du "bestille" bøker som ditt lokale bibliotek ikke har, ifra andre bibliotek rundt omkring i landet. "Alle" bøker i norske biblioteker skal være lagt inn i en database, som gjør det lett å utveksle bøker.

Du får spørre bibliotekaren om hun/han bestiller den for deg (kan sikkert ta en del uker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...