pkg_inc Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hei, Føler meg ganske grønn her, men har aldri byttet lagringsmedie i en laptop før, så vil være helt sikker før jeg kjøper. Har akkurat bestilt Asus G55VW, og vil installere en SSD i den. Etter noe research fant jeg frem til Samsung 830. Spørsmålene jeg har er: 1 - Vil denne fungere, eller er det noe som ikke passer sammen? 2 - For å få Windows 7 på SSD'en, må jeg brenne en recovery-disk, og så bytte ut HDD->SSD, og bruke recovery-disken til å installere W7 på SSD'en? Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 SSD-en du nevner vil fungere. Du kan bruke en recovery-disk, men det jeg gjorde da jeg byttet til SSD var å laste ned ren Windows 7 fra nettet og brenne den over på en CD. Når du har montert SSD-en setter du bare inn CD-en du brente, lar den installere, og aktiverer den med produktnøkkelen under datamaskinen (jeg måtte ringe Microsoft og motta en spesiell kode). Gjør du det på den måten slipper du den enorme mengden bloatware som følger med datamaskinen, og sitter igjen med en ren versjon av Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå