grotesqueftw Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 hei, jeg har lyst til å bygge meg en pc til redigering og gaming budsjett er si 11 tusen, noen forslag til alt jeg trenger? Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hei og velkommen til forumet, hvis du følger retningslinjene for poster i Kjøp og Salg vil det være enklere for folk å hjelpe deg. Det er forøvrig mange poster i Hjelp til kjøp og salg av PC hvor folk spør om akkurat det samme som deg, jeg ville sett litt på disse også. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=488161 I Prisguiden kan du sette sammen ditt eget oppsett av pc-deler, her er et forslag jeg allerede har laget til en komplett gaming rigg, pris ca 11 000,- http://prisguide.tek.no/liste/132010/ mvh jazz Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Her er hva jeg ville tatt: Noe likt som Jazzfudge, noe annerledes, hovedsaklig var det for å få vekk den heslige strømforsyningen som hører hjemme i en 5000kr PC og for å sette det opp i en butikk. Det er bra å sette det opp i en butikk fordi da kan du velge en butikk som faktisk klarer å håndtere produktene og som er gode på service, du slipper også å betale frakt fra flere butikker 1 Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Ingenting galt med den PSU'en, får generelt gode reviews over hele linja, den gir mye for pengene. Understøtt påstanden din så skal jeg forandre mening. Og man kan sortere varene i Prisguiden pr. butikk, da ser man hvor man gjør den beste dealen. Å bestille fra mer enn 1 butikk kan i mange tilfeller lønne seg prismessig hvis man skal ha mange deler, selvom det blir mer å forholde seg til. Noe de fleste er i stand til å regne på selv. Hvilke av butikkene mener du ikke er istand til å håndtere produktene? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Eksempel på butikker som ikke er i stand til å håndtere varene er Amentio og Pixmania. Helt greit at strømforsyninga er mye for penga, den kan levere litt over 500W greit nok for en liten sum. Men hvis man tenker over lengre tid er en strømforsyning en investering man også gjør for fremtiden, en god strømforsyning som den NZXT Hale strømforsyninga jeg la til der eller strømforsyninga som er en Superflower enhet eller Seasonic og CWT baserte enheter kan godt vare opptil 10 år. OCZ ModXstream som er laget av Highpower vil vanligvis dø etter 2-3 år, eller mindre. Jeg har også sett tester der strømforsyninga har slått seg selv av pga. overbelastning, som Hardwaresecrets sin test (hvor begge +12V railene blir dratt 0,5A over hva som er oppgitt). 1 Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Kan du verifisere at den vil dø vanligvis etter 2-3 år eller mindre? Isåfall er det rart at butikkene i det hele tatt selger den, og det er jo litt rart å si siden Pro-modellen ble lansert sommeren 2010 iflg HW.no. Og å si at en butikk ikke er istand til å håndtere varene blir vel å dra litt på? I de fleste tilfeller får jo faktisk folk varene uten problemer. Men det er klart at service, informasjon og oppfølging varierer fra butikk til butikk. Har forøvrig bestilt fra Pixmania 3-4 ganger uten problemer. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Første tester av OCZ ModXStream stammer tilbake til november 2008, da tviler jeg utrolig sterkt på at den kom ut i 2010, kanskje 2010 i Norge? OCZ ModXStream skal ha vært annonsert i August 2008. Dette er hva [H]ard|OCP skriver om kvaliteten: "The overall Build Quality for the OCZ 700W ModXStream Pro looks very much like a cheap group regulated unit". Andre peker ut dårlig kvalitet eller så peker de ikke noe spesifikt om kvaliteten i det hele tatt. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) August 2008 stemmer nok ja. Men med en garanti på 3 år fra fabrikken ville det være rart om de vanligvis tar kvelden mellom 2 og 3 år. Endret 9. juli 2012 av jazzfudge Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Mener ikke vanligvis 2-3 år, men at du ikke burde regne med at den varer lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå