Hanske Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg øvelseskjørte tidligere i dag med tilhenger, men min far og jeg er litt usikker på reglene mtp på speil og plassering av L-merket. Jeg finner heller ikke god informasjon på vegvesenets nettsider. Vi kjørte med vanlig innvendig speil, samt en L festet på tilhengeren. Er det korrekt? Skal vi ha L både på hengeren og bilen, og skal vi ha ekstra sidespeil? Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det siste kommer vel an på om det er en høy skaphenger som blokkerer sikten ut bakruta (og innerspeilet) eller ikke. Så lenge ledsager har sikt bakover, så bør det vel holde med ekstra innvendig speil. Med samme logikk må L være enten på hengeren eller så høyt oppe på bilen at den vises bakover.. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Hengeren er så lav at jeg ikke har problemer med sikt, men så høy at L-en ikke synes på bilen. Det burde jo være noen regler rundt dette. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Poenget med L-en er å varsle de som kjører bak deg om at du ikke har sertifikat. Dette skal plasseres godt synlig. Dersom du setter den et sted hvor den lett kan sees bakfra så burde alt være greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå