stapp Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 jeg har bygd en pc som jeg trenger lit hjelp med. jeg skal instalere windows på en SSD ocz agility 3, men windows insaler finner ikke SSD'n. selv om det står at den er tilkoblet i biosen. jeg har prøvd og instalere control drivere men funker ikke... noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hvilket hovedkort har du og hvilken port sitter disken i? Lenke til kommentar
jollis Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hei Prøv dette. Har klippet og limt fra Bruker Wiberos. dette funket for meg. Lykke til. Det er noe som du må prøve: -starte fra DVD plate som vannlig og gå videre til der som Windows finner ikke disken -press SHIFT+F10 -skrive i command prompt window følgende: (tast enter etter hver commando) diskpart list disk (hvis disken du har pronlemer med kommer opp) select disk 0 clean all (vent til den blir ferdig)restart og prøve igjen) Du skal ikke ha noe annet disk eller usb tilkoplet hverken under installation eller når du skal prøve deg på command prompt. Hardisken din skal være tilkoplet i en av de Intel Sata portene, helst den nummerert som SATA-1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Ser du den i Disk Management? (Høyreklikk "My Computer" --> Manage --> Storage --> Disk Management) Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Har samme problem, men med Force GT 240GB. Vet at SSDen fungerer da jeg har brukt den på en annen maskin tidligere, men den kommer ikke opp på instalasjonen. Har prøvd diskpart som jollis refererer til uten hell. Edit: Har prøvd med en HDD jeg hadde liggende fra en gammel maskin, samme problem. Håkki Endret 5. august 2012 av Håkki Lenke til kommentar
jollis Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Ventet du lenge nok etter å ha kjørt komandoe Clean all ? det kan ta temmelig lang tid. Avhengig av størelsen på Harddisken. Noen ganger timer. Sikkert kortere med ssd, Du får ingen bekreftelse før operasjonen er ferdig. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det vet jeg ikke, men har formatert SSDen nå så da skal ikke clean ha noe å si. Fremdels det samme Håkki Lenke til kommentar
jollis Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Da kan jeg nok desverre ikke hjelpe deg. Prøv og kontakte Hårek via PM . Les denne tråden http://www.diskusjon...owtopic=1384110 Finner Hårek som en av bidragsyterne. Mye kunnskap i den karen. Endret 5. august 2012 av jollis Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Løste nettopp problemet for min del. Byttet USB port på HK fra usb 3.0 til usb 2.0. Dette løste problemet. Selv om windows ligger på en USB 3.0 brikke Uansett, problem solved. Håper det er like enkelt for stapp Håkki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå