Hundrelapp1 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Hei Jeg skal i august kjøpe Cerwin Vega VE 8f. http://www.cerwinveg...kers/ve-8f.html Hjemme har jeg en gammel forsterker som har kraften 2x 80w. Det er vel mer enn nok til å drive disse høyttalerne? Har lest litt rundt og funnet ut at man kan kjøre de fint på forsterkere med 120w ++ Takker på forhånd for svar EDIT: Som dere ser på siden jeg linka er Max kraften til høyttalerne 150w. Tar høyttalerne noe skade av 180w ? Endret 8. juli 2012 av Loffpoff Lenke til kommentar
avo Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Du kan nok sprenge høytalerne like lett med en 40W som en 160W forsterker. Kort fortalt - en (for) liten forsterker vil klippe signalet og gi firkantpulser ut - da ryker fort diskantelementene. Basselementene liker heller ikke for små forsterkere, siden utgangsimpedansen oftest er for høy, og elementene flagrer ganske ukontrollert. Vanligvis vill jeg si at når det høres ut som høytalerne har det litt vondt bør du ikke sku høyere - heller litt ned. Helt uavhenig av om du har stor eller liten forsterker. Problemet der blir vel bare at CV (i alle fall før i tiden) alltid høres ut som de har det vondt... Men du verden så mye ("høy") lyd du for for penga. Selv kjører jeg med 2x1600W på et par høytalere som etter boka skal klare ca 150W - ikke noe problem med det. Ville vært mye mer redd for å sprenge dem med en liten filleforsterker. Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Ok. Det besvarte vel på det jeg lurer på. Takk Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Skal ha meg et par av de der. Begynner lite. Skal kjøpe NAD C356BEE Kjøper litt større CV senere Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Skal ha meg et par av de der. Begynner lite. Skal kjøpe NAD C356BEE Kjøper litt større CV senere Høyttalerne virker veldig bra de Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Ja de gjør det. I mitt tilfelle så har jeg andre ting å ta hensyn til med tanke på Størrelse og lyd. Har små unger og bor i leilighet med naboer. Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Da var NAD C356BEE og Cerwin Vega VE 8 i hus. Har nå fått kjørt høyttalerne inn..Er meget overrasket over hvor bra disse lyder i forhold til størrelsen. Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Da var NAD C356BEE og Cerwin Vega VE 8 i hus. Har nå fått kjørt høyttalerne inn..Er meget overrasket over hvor bra disse lyder i forhold til størrelsen. NIce Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Da var NAD C356BEE og Cerwin Vega VE 8 i hus. Har nå fått kjørt høyttalerne inn..Er meget overrasket over hvor bra disse lyder i forhold til størrelsen. Vet du hvilken størrelse det på er på høyttalerkabelen? Har funnet ut at det er forskjellige tykkelser ellernoe. Trenger man bananplugger? Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Tok noen bilder for deg Loffpoff Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Tok noen bilder for deg Loffpoff Takk Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Men baksiden av forsterkeren trenger ikke plugger til høyttalerkabelen? Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Bare hyggelig. Trenger ikke. Opp til deg selv det. Bruker bananplugger bak på forsterker også. Endret 25. juli 2012 av Jonic Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Bestilte de for noen dager siden. Men de har de ikke på lager ennå :nei2: Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Fikk de høyttalerne for noen dager siden. Driver å spiller dem inn. Må si det er brutal lyd i forhold til størrelsen! Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ikke sant. Gratulerer med nye høytalere 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå