larsi91 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Lurer da på om noen har kunnskap om temaet i tittelen. Byttet girolje nå når jeg tok opp båten, og den var helt hvit, så da fikk jeg hint om at jeg kunne prøve å bytte simmerring bak proppellen. Noen som har erfaringer med å bytte disse? Er da en 96'modell Yamaha 40HK 2 takt. Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Blir giroljen hvit hvis den blander seg med saltvann? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Det kan være flere grunner for at man får vanninntrengning i gearhuset. Er propellen i ubalanse "skadet" klarer ikke simringen og holde tett pga. av vibrasjoner, simringen kan være utslitt, tæring, simring rundt gearstangen, simringen rundt akselen og pakningen nederst i impellerhuset. Er propellen ok ville jeg begynt med og ta av undervannshuset for en komplett service, begynn med et trykktest for og lokalisere lekkasjen og avslutt reparasjonen med en vakuum/trykktest. Bytte av simring ved utgående aksel kan være litt knotete og få fikset, spesielt hvis huset er gammelt og skruene sitter fast, bare husk å smør godt inn alle nye simringer/o-ringer med fett ved montering. Endret 9. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå