Gå til innhold

budsjett 20 000, stille/spill-stasjonær.

Anbefalte innlegg

Hei.

Satt opp en del elementer jeg syntes tilfredstiller kravene til en god maskin her, men mangler en del.

Vil ha en stillegående(så du ikke hører den ved normal bruk, dvs surfing, youtube etc.)

Kabinettet vil vel nesten stå for dette alene, med ett par utvalgte vifter av typen silent..

Har satt opp en liste som kan finnes her:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1101009&su=2E60BA79-9363-4501-8E87-5E84D2DB1C11

Ser jeg mangler CPU kjøler, her har jeg tenkt meg en noctua eller noe liknende.

Jeg mangler skjermkort og PSU, mulig jeg har oversett noe annet..

Jeg har ett lydkort jeg skal ha inn i denne maskinen fra før, asus xonar essence stx.

Jeg har en S2431W eizo skjerm idag, vurderer om jeg skulle hatt en 120hz skjerm.

Jeg kommer hit å lager denne tråden, for jeg har ikke så mye erfaring med nyere skjermkort/psuer, jeg har ingen anelse om hvilken skjermkortmodeller som bråker.. Eller hvor mye watt jeg faktisk trenger å få ut av PSU..

Jeg tenkte legge meg på rundt 750W, det vil jo avhenge av hva skjermkort vil trekke..

BRUK av maskinen vil være :

Spill

Tvserier/filmer

surfing.

Muligens 3d animasjon.

Jeg ønsker å kunne kjøre alt av nye spill på tilnærmet max kvalitet uten "stuttering" og lag,

Budsjettet er 20 000, men ønsker ha det så lavt som mulig.

På det prisleiet jeg er på nå, kan jeg legget på ett 690 skjermkort å komme under 20 000, men er det verdt det?

CPU ser grei ut, sammen med hovedkortet?

Spør dere, ettersom dere er mye mer oppdatert en meg.

Sist jeg satt meg inn i noe som helst rundt hardware var for 5 år siden, ting har skjedd..

Mange takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde heller kjøpt: Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Om du vil ha 1 eller 2 av den får du velge selv.

Skal du handle i dag ville jeg gått for:

Silver Power SP-SS850 850W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 2× 6pin PCIe, 2x 6+2pin PCIe, 12x SATA

Denne er nok litt overkill, men når den kostet 600 kr er det vanskelig å få mere for pengene, husk dette er kun helgesalg.

Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort eller ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "DirectCU II TOP", GDDR5, DL-DVI-I+DL-DVI-D, HDMI, DisplayPort burde begge gi god ytelse og er forhåndsvis stillegående som det er mulig med denne viftestørrelsen. Komplett er ganske dyre på skjermkort.

Angående ram er det bortkastet med vifter her det lager bare mye støy og er dårlig kjøp.

Kjøp heller Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin som er bedre kjøp.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg hadde heller kjøpt: Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Om du vil ha 1 eller 2 av den får du velge selv.

Skal du handle i dag ville jeg gått for:

Silver Power SP-SS850 850W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 2× 6pin PCIe, 2x 6+2pin PCIe, 12x SATA

Denne er nok litt overkill, men når den kostet 600 kr er det vanskelig å få mere for pengene, husk dette er kun helgesalg.

Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort eller ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "DirectCU II TOP", GDDR5, DL-DVI-I+DL-DVI-D, HDMI, DisplayPort burde begge gi god ytelse og er forhåndsvis stillegående som det er mulig med denne viftestørrelsen. Komplett er ganske dyre på skjermkort.

Angående ram er det bortkastet med vifter her det lager bare mye støy og er dårlig kjøp.

Kjøp heller Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin som er bedre kjøp.

Ingen behov for å handle i dag, kommer til å legge inn bestilling en av de nærmeste dagene.

Ikke nødvendigvis på komplett, mer sansynlig med dustin.

Muligens en del-bestilling her og der om prisene varierer veldig, å det er noe å tjene på det.

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på minne, hadde ikke fått med seg de hadde vifter haha..

Kan vel bare unngå bruke dem, men da satser jeg heller på noen andre brikker tror jeg.

Ønsker ikke ha alt mulig av porter på hovedkortet, trenger ikke noe skjermkontakter eller wifi feks..

Takker for svar! :)

Overklokking er ikke så viktig, er mer viktig å få en solid maskin som klarer dagens, og morgen-dagens utfordringer. Nå kan jo overklokking hjelpe på morgen-dagen men..

Min nåværende maskin holdt i 5 år, skjemkortbytte er den eneste oppgraderingen, å jeg har vært veldig fornøyd med denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...