FrihetensRegn Skrevet 8. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Da har jeg satt inn en ekstra harddisk og har nå 2x 500 GB. Hvordan kan jeg sette disse i raid slik at jeg får økt ytelse? Jeg har Windows 7 og begge harddiskene er på 500 GB og 5400 ordr. men ikke av samme modell. Endret 8. juli 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2012 Sett inn en annen fysisk disk som du kjører windows på og så kan du sette opp de to diskene i raid. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2012 Begge må ha Windows? Den ene er tom den andre har Windows 7. Jeg har ikke en Windows 7 CD siden windows 7 kom med på harddisken. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2012 Eventuelt sette inn en SSD Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2012 Budsjettet mitt akkurat nå setter en stopper for det, ellers så hadde jeg nok slengt en tusenlapp eller to på bordet for en SSD ja Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2012 Da glemmer du raid. Raid på systemdisk krever en harddisk-kontroller som støtter raid - óg det krever at du installerer windows på nytt. Iallefall om du ikke har muligheten til å speile windowspartisjonen på en ekstern disk i mellomtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå