Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av Alienware M17X R4

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe meg en Alienware m17x og vil gjerne ha andres meninger om oppsettet og ett spørsmål om selgerne som jobber hos Dell i samme farta.

Hadde bestemt meg for at jeg ville ha HD7970m grafikk fremfor gtx660m fordi det virket som et prismessig fornuftig valg ifølge benchmarks hos notebookcheck. Det drar mange spill på ultra noen ganger med over dobbel så høy fps som gtx660m kortet klarer å prestere.

Andre fornuftige oppgraderinger: full hd skjerm og killer wireless nettverkskort.

Bortsett fra dette synes jeg det koster mere enn det smaker hos dell så ram og harddisk kan jeg oppgradere selv om jeg skulle føle behov for det.

Var klar til å bestille og ville ringe Dell for å høre hvor lang leveringstid det var på dette.

Fikk da snakke med en fyr som sa at jeg ikke kunne få maskinen med HD7970 kortet og at jeg like greit kunne velge gtx660 istedet fordi det var mere enn kraftig nok.

Poengterte for ham da at det kunne jeg velge i nettbutikken til Dell og at jeg syntes hd7970 virket som et bedre valg ifølge utallige reviews og tester.

Fikk da til svar at han kunne gi meg mye bedre rabatt enn prisen det ville komme på i nettbutikken.

Sa til han at jeg ville tenke på det og ikke ta en forhastet avgjørelse.

Må ærlig inrømme at jeg mistet litt av lysten til å handle hos Dell da jeg oppfattet denne selgeren som en smule useriøs.

Er det noen av dere som har noe erfaring med dette? Får man bedre pris ved å ringe inn bestillingen kontra å handle i nettbutikken? er det ikke verdt en skarve tusenlapp for å oppgradere til hd7970 fremfor gtx kortet?

Alle fornuftige svar vil bli satt stor pris på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må si meg enig i at han hørtes useriøs ut. Sier at 660m er "mer enn bra nok". :p man kjøper ikke en alienware for å få en pc som er "mer enn bra nok" man kjøper den for å kunne knuse alt av motstand, og hvis man skal ha det beste så skal man ha det beste. har du funnet ut at det ene er bedre enn det andre i forhold til pris så må da dem kunne gi deg det du vill ha. Kunden har alltid rett skal du si til han :p

Lenke til kommentar

Hej

Jeg er ked af at høre, om den oplevelse du har haft med en af vores sælgere. Det er bestemt ikke meningen det skal fungerer sådan.

Vi går meget op I at kunden naturligvis skal købe den model han selv finder attraktiv, men giver naturligvis gerne råd, hvis du er i tvivl.

Med hensyn til det med prisen, så kan vores sælgere nogle gange tilbyde nogle ekstra ordinære tilbud som ikke findes online, men du finder bestemt også gode tilbud på diverse modeller på vores hjemmeside.

Hvis du har noget du ønsker hjælp til, er du altid velkommen til at kontakte mig, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Hehe x) Ringte dem tilbake i dag og fikk snakket med en annen selger som ikke hadde noen innvendinger mot mitt valg av grafikkort. Hun skulle lage et tilbud med rabatt som jeg får presantert i morgen, så får vi se, kanskje det blir en liten alienware på meg alikevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...