William_S Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 HioA er bare 1 ar gammel den 1 august og har gjort mine erfaringer som student ved denne institusjonen samt diverse verv rundt omkring. Forst litt historikk: HioA ble til 1 august 2011 ved en sammenlslaing av HiO og HiAk med mal om a bli et universitet i 2014. Det er Norges 3 storste utdanningsinstitusjon malt i antall studenter etter UiO og NTNU. HioA har to hovedcampus; et pa Kjeller i Akershus og et i Pilestredet pa Bislett i Oslo. I tillegg sma satelitter i Sandvika og i Sandefjord (!). Litt om studieprogrammer. HioA tilbyr et bredt studiespekter med hovedfokus pa profesjonsstudier (slik hogskolene vanligvis har i Norge). Jeg skal ikke ramse opp alle utdanningene, men HioA tilbyr det meste innenfor ingeniorfag, Norges eneste tanntekniker(!) utdanning og ellers et bredt spekter innenfor helsefag og laererutdanning. Pa Kjeller har de dessuten produktdesign og husokonomi. HioA har 4 fakultet: Fakultet for helsefag Fakultet for samfunnsfag Fakultet for laererutdanning og internasjonale studier Fakultet for teknologi, kunst og design Helsefagsfakultet er klart storst, med laererutdanning og internasjonale studier som nr 2. Litt om "livet rundt studiene" HioA har mange forskjellige studentforeninger og bor tilby noe for envher smak. Tilbudet er naturlig nok storst i Pilestredet, men det jobbes med a fa et bra tilbud pa Kjeller ogsa. I Pilestredet har man Samfunnet Pub som na endelig har fatt skjenkebevilling pa plass etter lengre "nedetid". Under studiestart vil HioA for forste gang i ar aktivt vaere med i Studio festivalen med et stort telt pa Pilestredet Campus. Jeg har ikke sa mye informasjon enda hvorden dette kommer til a bli. Sa om det er noe dere lurer pa er det bare a skrive i denne traden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå