Gå til innhold

Kan flyselskapet pålegge avgifter etter at jeg har kjøpt og betalt billett?

Anbefalte innlegg

Har flyselskapet lov til å pålegge avgifter etter at prisen er betalt? Jeg kjøpte flybilletten for noen uker siden.

Det er ikke snakk om mange kronene, men jeg er bare nysgjerrig.

Dear Customer,

The Spanish 2012 budget was passed into law on Saturday 30 June, as a result all airlines are obliged, with effect from 1 July onwards to collect increased Spanish airport departure taxes from all passengers booked on flights after that date.

In accordance with Ryanair's General Terms and Conditions of Travel (Article 4.2.2) we hereby advise passengers that we will debit passengers for the increased airport departure tax imposed by the Spanish government for all flights departing from Spain which were booked before the 1st July 2012 for travel from the 1st July onwards. These monies will be debited automatically from the payment card used at the time of booking.

If you are not willing to accept this additional charge you may cancel your flights and apply for a full refund of your unused airfare, however you must do so by Friday 13th of July, otherwise your payment card will be charged.

You may apply for a refund of your Spanish flight by clicking on the below link:

http://schchng.ryana...6MVBC&lg=EN&p=2

Please see below confirmation of the charges, per person, departing from Spain.

http://www.ryanair.c...p_apt_tax_en-GB

YOUR CONFIRMATION NUMBER IS: xxxxx

ITINERARY/RECEIPT - All times are local.

PASSENGERS

1. Mitt navn 2. Kjæresten min sitt navn

GOING OUT

From Rygge-Moss(RYG) to Malaga(AGP)

ma, 06.08.2012 Flight 8521 Depart RYG at 1850 and arrive AGP at 2250

COMING BACK

From Malaga(AGP) to Rygge-Moss(RYG)

to, 16.08.2012 Flight 8522 Depart AGP at 1855 and arrive RYG at 2250

Ryanair Holdings plc (Company No. 249885) / Ryanair Ltd. (Company No. 104547).

Registered in the Republic of Ireland. With registered address Corporate Head Office, Dublin Airport, Co. Dublin, Ireland.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det berre eg som er imponert over at Ryanair gir deg muligheita til å avbestille billettane og motta full tilbakebetaling dersom du gjer det i løpet av veka?

Vanligvis så bruker vell det å være avbestillingsgebyr og styr når du vil avbestille.

Men det er litt rart at denne aukninga i avgifter ikkje var satt opp når du bestillte på ein dato etter første juli, men kanskje den nøyaktige summen var ukjent fram til då?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...