Lord Pyrre Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg har alltid brukt Ghost for å taimage av hardisken min men etter at jeg gikk over til XP og konverterte alle partisjonene til NTFS så får jeg ikke lage image lenger.De vil si jeg klarer ikke å starte opp ghost på maskinen i hele tatt (utenfor windows såklart). jeg vet at problemet er NTFS og ikke XP men er det ikke lenger noe mulighet til å gjør en backup av operativsystemet når en bruker NTFS på alle partisjonene? er det noen tilsvarende løsninger som virker? vil jo ikke gå tilbake til tideligere OS (skyter PC'en før det)eller begynne med fat32 nå nor maskinen spinner så bra som den gjør. kt7a raid 256 mb ram 1000 tordenfugla plextor 16/10/40A G-3 ti200 haupaug tv WD 80 g 7200 IBM 45 G 7200 IBM 37 G 5400 Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Tror du må benytte aller nyeste Ghost-versjon. Om den kan skrive til NTFS-partisjoner vet jeg ikke... du får prøve. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg unngikk problemet ved å lage en FAT32 partisjon, som var dedikert til Ghost-image filen. Det lettgjøre også når jeg ønsker å restore imaget, siden oppstartsdiskett fra Win9x/ME ikke kan lese NTFS. Dersom du ønsker å lagre image på en NTFS partisjon kan du bruke PowerQuest Driver Image. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Denne versjonen her: Symantec.Ghost.Corporate.Edition.v7.5.0.335_Win9xNT2K-DOD støtter NTFS så det suser ihvertfall. :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 01:17, killerost skrev:Denne versjonen her: Symantec.Ghost.Corporate.Edition.v7.5.0.335_Win9xNT2K-DOD støtter NTFS så det suser ihvertfall. :smile: Huff da... Eneste som manglet fra en utestengelse, var å fortelle han hvor han fant det også... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Du trenger vel strengt tatt ikke Ghost i XP, system restore har vel omtrent de samme funksjonene? Finnes under: Accessories->system tools Utrolig praktisk sak, dog ironisk at MS har lagt dette inn i det første OSet deres man praktisk talt ikke har brukt for det. [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-02-11 02:06 ] Lenke til kommentar
Lord Pyrre Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Til Alle : Jeg Benytter alltid nyeste version av Ghost. "You Name Programmet så får jeg tak i det Som regel, Ingen problem det" Det ser ut som det er "ardie" Som Hjelper meg mest her for problemet er ikke å Lage Image med NTFS for det har jeg gjort med Win2k Lenge men det er å starte opp Ghost programmet når alle 163Gb'ene er NTFS. Slik jeg fårstår det på "Ardie så trenger jeg bare å kjøpe meg en ny hd og lage en partisjon som er Fat32 på den.MEN Nytt Spørsmål : må Fat32 partitionen være "primary dos", "utvidet dos", "Logisk Partisjon på den utvidede dos Partisjonen" Eller spiller det ingen rolle Hva den er. Til "Kindings Vil Jeg si at jeg har et slik "Love & Hate" forhold til alt Microsoft lager og systemgjenopprettingen er noe av det aller første jeg slår Av fordi den skifter ikke ut ALT på partijonen som Ghost gjør Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 02:01, kindings skrev:Du trenger vel strengt tatt ikke Ghost i XP, system restore har vel omtrent de samme funksjonene?Finnes under:Accessories->system toolsUtrolig praktisk sak, dog ironisk at MS har lagt dette inn i det første OSet deres man praktisk talt ikke har brukt for det.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-02-11 02:06 ]</font> Det var jo med i winME også, og der brukte jeg det veldig ofte! Når jeg tenker meg om så har jeg aldri brukt det i XP. (har hatt XP i 10 måneder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå