Gå til innhold

Nye ATI Radeon 8500 Benchmarks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ska språk diskuteras?

greit d, men probleme e at østlænninga å sørlænninga ferstår itj ækt norsk! å koffer i aill verdn ska nynorsk vera eit eget skeftspråk å itj trøndersk? nynorsk e nå toill!!!! som vi bære fikk stryk-karaktera tå på ungdoms-skolen!

ut me nynork å inn me trønndersk!!!!!!!!!! :grin:

nån fleir meiningsfylte innlægg?

Lenke til kommentar

trur at dette går meir og meir vekk i fra

d ka forumet egentlig handla om: at radeon 8500 skulle vere en "sterk" konkurent av geforce3 Ti, og d er nokke stort sprøyt! radeon har ingenting den skulle ha sagt før den får en bedre driver eller en oppgradering.....

d er min meining

Lenke til kommentar

Men førr å være litt seriøs (host, hark). Vess en ser objektivt på ting (hint, hint); korsn kort e d da som har mest muskla? La oss si at begge produsentan lage knallgode drivera; korsn kort vil da gi best ytelse? Mulig at æ følg dårlig med, men ka e Titan-GPUene fra nVIDIA? E d nåkka nytt med dæm?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-30 15:06, brukernamn skrev:

d er liksom den nye geforce3, på en måte en oppgradering og d er halvparten av meininga av forumet...

Ti500 vs radeon 8500

Ti er egentli d samme i forhold til dei gamle geforce3 som geforce2 ultra er i forhold til geforce2 pro.....

Men er GF3 TI200 noe lignende som GF2 MX da? Lurer på siden TI200 er tusenlappen billigere enn den første utgaven av GF3

Lenke til kommentar

rettelse:

jo, d er stor forskjell på

d er svær forskjell på mx og gts, gts har per-pixel-shading og 128bit ddr ram og HDVL og alt d er d umuli å få på en mx...

og derfor blir Ti200 en gts fordi den har akkurat like mange og gode motorer og dritt sånn som alle andre geforce3

no skal den vere litt enklare å skjønne :smile:

ps: dagens radeon er IKKKE bedre enn GeForce3 Ti500!!!!!! (den rettaste fasiten du får)

og nVIDIA-drivere har berre vert kjempe-sukse'er

[ Denne Melding var redigert av: brukernamn på 2001-10-31 21:14 ]

Lenke til kommentar

corleone, Ti200 blir jo den dårliaste geforce3, men eg veit ikkje om eg ville satsa på den, allt etter kor masse penge du har...

har du nok til geforce3 så ville eg ha kjøpt den...

men geforce3 Ti200 har jo allt de andre geforce3 korta har (innen 3d-motorer)

så d blir ikkje samme bakdelen som å kjøpe gf2mx

i forhold til gts, pro og ultra....

well, its your call

Lenke til kommentar

attention everybody, ugly ati-fans....

eg går ut i fra at den ati8500 dere snakker om er vanli ati8500,

viss det er det så er det et knøttlite håp for dere

for nokken daga sida kom eg over nyheten ATi8500LE

den skulle visst vere bedre enn GeForce3 Ti500, men d har dem jo sagt om alle ati-korta uten å lykkast en JÆVLA liten gang....

men som sagt et lite håp er d jo :grin:

Lenke til kommentar

Etter som jeg kunne forstå er ATI 8500LE en versjon som kjører GPU'en på 250MHz. Den originale 8500 kjører på 275MHz. Forskjellen er vist at LE har TRUFORM og SMARTSHADER "enabled". Man skulle da kunne anta at 8500 er enda bedre med disse teknologiene slått på... hvertfall i følge ATI.

Tror neppe ATI noen gang blir kjøpt opp av nVIDIA. De er alt for store til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...