Gå til innhold

Spill-pc til ca. 6 k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å gå til anskaffelse av en stasjonær spill-pc til rundt 6 tusen, det kan overstige denne prisen noe, men helst ikke.

Jeg kan så og si ingenting om pc-hardware og klarer ikke å skille gode komponenter fra dårlige osv. Derfor håper jeg at noen vil være behjelpelige med å rettlede meg litt.

Pcen skal brukes til hovedsakelig WoW, muligens noen andre lignende spilltyper også, men mest sannsynlig ikke til noen FPS-spill.

Tar også imot forslag/anbefalinger til en skjerm, til rundt 1500 kroner.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Veldig fornøyd med hva du har klart å plukke sammen til den prisen, jeg har bare et spørsmål:

Har liksom alltid fått det for meg at spill-pcer har Quad core, er dette helt på jordet eller er det noe i det?

Og hvor mye ville det isåfall koste å finne noe bedre på denne fronten?

Dette har vell med hvor mange programmer man kan kjøre samtidig på pc'en å gjøre?

Lenke til kommentar

Ja, en firekjernet CPU er bedre i de fleste tilfeller, men også litt dyrere. For ca 5-600,- mer får du en i5 2500k som yter en god del bedre en i3 2100. Hvis du har råd til det ville jeg gått for en 2500k evt en 3750k (nyere modell) :)

Endret av Bibow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, takk skal du ha! Synes det ser veldig bra ut, har bare et spørsmål igjen!

Hva vil være bedre med dette oppsettet enn la oss si: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=1059 etter å konfigurert det slik at det skjermkortet osv. er bedre?

Muligens et teit spørsmål, men..

(Er litt redd for å måtte bygge pc'en nemlig, aldri gjort noe slikt tidligere og synes det høres ut som en risky å skulle gjøre noe slik for første gang.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...