Edstro Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hei. Jeg skal avslutte bacheloren min i oslo nå og skal eventuelt ta noe mer. Nå har jeg flyttet opp og har gledet meg til dette lenge. Da jeg liker byen med alt den har å by på. For noen av dere kan det hver spesielt med de følgende spørsmål, men jeg kjenner ikke byen og trenger derfor tips. Det jeg trenger er tips og råd om hvordan man kan sosialisere seg i denne byen på en god måte? Hvor er de beste stedene for å oppnå rask sosial kontakt? Jeg er en meget sosial person og har behov for å komme i kontakt raskt. Selvfølglig har jeg tenkt å delta i fadderuken og bli med i studentaktivitet. Men jeg er her oppe nå og ønsker å starte allerede i sommer. Slikt at jeg har et godt grunnlag. Mitt utgangspunkt er svakt, for jeg kjenner ingen. Ikke en eneste. Det er sikkert andre som har det slikt også. Dette er jeg innstilt på å gjøre noe med. Jeg begynner å få en grei orientering på byen, men det er så stort. Det er da vanskelig for meg å vite, hvilke steder jeg bør oppsøke? Håper dere kan komme med noen råd og tips. Har dere noen gode tips i forhold til et bestemt sted, så setter jeg meget stor pris på dette. Eksempel: Besøk dette bestemte utestedet som er i denne delen av byen. På forhånd, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Tolker at du skal starte på nytt studium? Jeg tenker uansett at dersom du er helt ny i byen, så bør du få med deg fadderuken/oppstartsuken ved fakultetet ditt. Ikke alltid du får verdens beste faddergruppe, men du blir kjent med andre uansett. Det å bo i et kollektiv hjelper også ganske mye på når du skal bli kjent med nye folk, så det vil jeg råde deg til. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Start en Fight Club Eller bare join en klubb, hva som helst. Finn noen med samme interesser som deg. Lenke til kommentar
psadaki Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg skal også studere i Oslo! Flytter i starten av august. Det jeg vil råde deg til er å starte en småprat med en enslig kaffedrikker på hvilken som helst kafe. Kan bli kleint, men kan være veldig verd det! Jeg kjenner en del i Oslo etter jeg gikk på folkehøgskole, men jeg kommer til å småprate med kafe-folk også. Eller så kan du vanke på plasser som tilbyr dine interesser. F.eks, jeg er kunstner, så jeg treffer på mange rare mennesker på utstillinger. Har man feller interesser, så har man ALLTID noe å prate om! Men dette avhenger jo av hvor sosial du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå