mfb Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg har tenkt til å søke politihøgskolen neste år og lurte på en ting. For 2 år siden ble jeg anmeldt for sykkeltyveri på helt feil basis og nektet å betale bot, gikk til rettsak der jeg vant. Når jeg da skal søke politihøgskolen, er det en ulempe da å ha vært anmeldt for noe som man allikevel ble frikjent for? For jeg tenker jo at politiet har adgang til alt av sakspapirer osv og en person som aldri har vært anmeldt er jo å foretrekke fremfor en som har vært det? Noen fakta rundt dette? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Du ble frikjent - ingen problemer. Lenke til kommentar
Fullmånemocca Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 For å si det slik, så er det vel vanskeligere om man har sittet i fengsel tror jeg. Men så lenge du ble frikjent skulle det vel ikke være noe problemer med det skulle man tro. Den eneste måten å finne ut det på er jo å søke, eneten så blir det nei, eller så blir det ja. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Så lenge du ble frikjent så skal det ikke ha noe å si. Du hadde jo ikke gjort noe, derfor ble du også frikjent. Men det kan være lurt å skrive om det på søknaden bare for å vise at du er åpen om det, og ikke prøver å skjule det fra dem. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 I og med at du faktisk ble frikjent vil jeg tro dette er ganske uproblematisk. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Nar du er frikjent sa er du frikjent, dette skal ikke komme pa noe rulleblad i det hele tatt. Sok i vei, dette skal vaere helt uproblematisk. Om Politiet fortsatt nekter deg sa ville jeg si at det er mangel pa respekt for rettstaten. Norge er ingen politistat (enda) heldigvis. Endret 8. juli 2012 av William_S Lenke til kommentar
mfb Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 takker for svar, nå er jeg beroliget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå