AnonymDiskusjon Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hallo For å gå rett på spørsmålet: Hva tenker dere om å være sammen med kun en jente hele livet? Jeg er veldig redd for at jeg vil angre når jeg blir eldre på at jeg ikke prøvde ut andre, men bare for å gjøre det klart; Jeg har det utrolig bra med denne jenta, og har ikke noe problem å være med ho. Men vil det føles rart å ikke ha kysset noen andre, ikke hatt sex med noen andre eller bli kjent med noen andre personligheter? Har noen erfaringer angående dette? Jeg har nå vært sammen med min første kjæreste i litt over 1 år. Jeg er 18 hun er 17, men fra samme årskull. Hun har både hatt noen andre kjærester, og hatt sex en gang før. Dette føles også rart for meg, da hun liksom er blitt testet ut av andre.... Anonym poster: e10ca81004d07f36931cc92d31749f30 Anonym poster: e10ca81004d07f36931cc92d31749f30 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Om du finn ein person du vil dele livet med betyr ikkje det stort. Eitt år er ikkje lange tida og de er begge unge. Om det blir de to resten av livet så ver glad for det. Blir det slutt så kan du heller prøve deg på andre. 5 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 ... ... Jeg tror jeg skal la noen andre fortelle ham det... Jeg er litt for deppe etter AI på TV i går Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Om noe vil føles rart for deg er det ingen som kan svare deg på. Jeg skjønner at du tenker på dette. Jeg har selv litt erfaring bak meg, men er fortsatt undrende til dette med å dele resten av livet med en annen person. Din problemstilling er kanskje mer rettet mot det at du vil føle at du har "gått glipp av noe", mens jeg tenker "er det faktisk mulig å ha slike følelser for samme person resten av livet". Likevel er de nært knyttet mot hverandre, tror jeg. For om din kjæreste er jenten du vil ha, og at det forblir slik, vil du jo teoretisk sett aldri få lyst på noen andre, og heller aldri føle at du går glipp av alle disse "andre". Man føler gjerne at man burde "herje" rundt litt, prøve litt forskjellig, få seg erfaring med forskjellige personer. Det er ingenting galt i det, men det er ingenting galt i å kun ha vært med én person heller. TS, jeg synes du burde fokusere på forholdet og følelsene du har med kjæresten din, istedenfor å tenke på "hva hvis" og alt som KUNNE ha vært. Om forholdet blomstrer og varer, så er det kjempeflott Hvis ikke, så får du jo sjansen din til å utforske andre stier. Ta det som det kommer. I bunn og grunn hva Zeph sa. 2 Lenke til kommentar
Fru Skribent Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Rar problemstilling, hvis du virkelig er glad i denne jenta ville du ikke tenke sånn. Da ville du nok prise deg lykkelig som har henne og du ville ikke ønske å treffe andre.. Men tankene dine kan kanskje komme av at du er såpass ung...??? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det med at man må ha hatt flere forhold for å kunne krysse av i boksen for "fullgodt liv" tror jeg er en fjasete avlegger av den moderne "more is more"-tankegangen. I min nære familie er det flere som bare har hatt en kjæreste og klart seg utmerket med det. Folk som snakker om at de har lyst til å slå opp fordi de føler de burde "se verden" er noe av det dummeste jeg vet. I beste fall er det en vikarierende årsak. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Ja, jeg tror du har rett i det at jeg tenker jeg har gått glipp av noe. Det er noe jeg uroer meg for, men det vil gå en av to veier med forholdet. Vi er veldig unge, så det er en stor sjans for at forholdet ryker med tiden, men hvis det ikke gjør det, er jeg redd for å tenke at jeg som ung burde utforsket mer. Som du sier er det viktig å fokusere på forholdet, og det skal jeg gjøre! .. Men tankene dine kan kanskje komme av at du er såpass ung...??? Du har også et godt poeng. Jeg er veldig ung, og det kan rett og slett ha noe med mye hormoner, så om la oss si 10 år tenker jeg ikke slik i det hele tatt. Det kan også være en grunn til at jeg tenker slik, liksom at jeg blir peppra med det fra samfunnet sin side, men som du sier har andre gjort det, og derfor er det ingen grunn til at ikke jeg skal kunne gjøre det! Så dere har alle gode argumenter, og jeg tror dere alle har litt rett. Anonym poster: e10ca81004d07f36931cc92d31749f30 Anonym poster: e10ca81004d07f36931cc92d31749f30 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg har hatt flere kjærester, og jeg skulle gjerne heller hatt en enkelt kjæreste i hele mitt liv. Så det så. 1 Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Mange menn liker dårlig tanken på at de kun kan ha sex med én kvinne for resten av livet, men de har ingenting å bekymre seg over, for om de gifter seg vil de ha sex med null kvinner for resten av livet. 4 Lenke til kommentar
weeknd Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Lykke til. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 For om din kjæreste er jenten du vil ha, og at det forblir slik, vil du jo teoretisk sett aldri få lyst på noen andre, og heller aldri føle at du går glipp av alle disse "andre". Tja, man vil vel alltid få forelskelser i andre? Man har jo mange mange forelskelser, som når de går over, ikke var noe mer enn en forelskelse. Disse vil jo fortsette å komme selvom man er utrolig glad i den man har vært med i mange år. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Skulle ønske jeg hadde holdt meg til én, livet ut. 1 Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg tror at jeg aldri kommer til å klare å holde meg til en kvinne for resten av livet,da må de finne opp en ny type fantastiske kvinnfolk som verden aldri har sett maken til før. Hun må blant annet kunne pusse opp alle sine opppussingsprosjekt selv,brygge perfekt øl,samt se lekker ut i boblejakke,lue,votter og ullstilongs(tror jeg skal ordne meg "Forever Alone" som mellomnavn) .. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 For om din kjæreste er jenten du vil ha, og at det forblir slik, vil du jo teoretisk sett aldri få lyst på noen andre, og heller aldri føle at du går glipp av alle disse "andre". Tja, man vil vel alltid få forelskelser i andre? Man har jo mange mange forelskelser, som når de går over, ikke var noe mer enn en forelskelse. Disse vil jo fortsette å komme selvom man er utrolig glad i den man har vært med i mange år. Forsåvidt enig i at man bli betatt, kanskje til og med forelsket i andre. Men følelsene for kjæresten vil være så sterke at man kan fortrenge og tja, miste disse andre sidestiene raskt da. Lenke til kommentar
Filterløs Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Vel, kjenner det vekket gamle minner når jeg leste denne tråden her. Det du må huske på er at i din alder setter du ikke pris på det rundt selve dama også. Jeg ble sammen me min første kjæreste når jeg var 18 år. Vi var hverandres første og det var en spesiell greie som varte i 5 år. Jeg gikk rundt me akkurat samme tankene som du beskriver her, men jeg snakker av erfaring som mange andre her at gresset er ikke grønnere noen andre steder. Selv om vi kanskje ikke var skapt for hverandre osv er det sikkert mye vi kunne gjort for å forsøke mer enn vi gjorde. Nå 3-4 år senere har det blitt spilt ball på andre plener men det er ingen som har vært i nærheten av den første. Jeg kan også si at jeg savner svigerfamilien nesten mer enn selve dama. :o Så har du en fin greie me ei snill jente og en flott svigerfamilie er mitt råd at du spør deg selv om det er verdt å miste det du har for å prøve noe nytt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Interessant det der med at folk savner eks-svigers.. Har opplevd det samme selv, og har hørt flere andre nevne det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå