Gjest medlem-16183 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 hei, er det trygt osv å dra på teltferie til et land i sør europa og bo i telt i 3-4 uker. Vi er to voksne menn som har lyst til det. Kan dere komme med tips osv? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Fri camping i utmark er såvidt jeg vet kun et norskt fenomen. I utlandet bør dere holde dere til organiserte campingplasser som kan være svært avanserte (selv om hele spekteret er tilgjengelig) sammenlignet med de i Norge. Spesielt av sikkerhetshensyn bør dere holde dere til disse. http://www.campingeurope.com/ Har selv tidligere med hell teltet på flere campingplasser i Frankrike hvor dette er meget utbredt. http://www.campingfrance.com/UK Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Fri camping i utmark er såvidt jeg vet kun et norskt fenomen. I utlandet bør dere holde dere til organiserte campingplasser som kan være svært avanserte (selv om hele spekteret er tilgjengelig) sammenlignet med de i Norge. Spesielt av sikkerhetshensyn bør dere holde dere til disse. http://www.campingeurope.com/ Har selv tidligere med hell teltet på flere campingplasser i Frankrike hvor dette er meget utbredt. http://www.campingfrance.com/UK hei og takk for svar. Hvordan er prisene rundt om i sør europa? Er det mulig å campe i land som f.eks Tyrkia? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 I pris og kvalitet vil du finne et mye videre spektrum enn i Norge. Jeg vil anbefale å gjøre nøyere research på områdene du har tenkt å dra til.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 I pris og kvalitet vil du finne et mye videre spektrum enn i Norge. Jeg vil anbefale å gjøre nøyere research på områdene du har tenkt å dra til.. hva lå prisene på i Frankrike da? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det er lenge siden jeg campet der så du får sjekke linkene, og det finnes sikkert også mange andre linker. Ellers kan du også komme over steder som ikke godtar "drop in's" så å gjøre mere research er å anbefale. Lenke til kommentar
tradigaper Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Camping er sjovt! Jeg synes det er fint at slå telt op hvor som helst rigtigt, men det er afsides. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Camping er sjovt! Jeg synes det er fint at slå telt op hvor som helst rigtigt, men det er afsides. hei og velkommen til forumet. Har du erfaring med å campe utenfor campingplass i sør europa? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Jeg har ingen problemer med å smekke opp telt når jeg virkelig er utenfor allfarvei. Er jeg innenfor sivilisasjonens randsone, men uten kurante overnattingstilbud prøver jeg simpelthen å spørre om lov. Det funker nå ganske så greit. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg har ingen problemer med å smekke opp telt når jeg virkelig er utenfor allfarvei. Er jeg innenfor sivilisasjonens randsone, men uten kurante overnattingstilbud prøver jeg simpelthen å spørre om lov. Det funker nå ganske så greit. ok, men er det trygt i land som Tyrkia osv? Lite kjekt å bli ranet og frastjålet alt om natten. Lenke til kommentar
Redshift Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg har ingen problemer med å smekke opp telt når jeg virkelig er utenfor allfarvei. Er jeg innenfor sivilisasjonens randsone, men uten kurante overnattingstilbud prøver jeg simpelthen å spørre om lov. Det funker nå ganske så greit. ok, men er det trygt i land som Tyrkia osv? Lite kjekt å bli ranet og frastjålet alt om natten. Er enig med andre posten; telttur i europa ville jeg holdt til campingplasser. Vet ikke hvordan det er sikkerhetsmessig å campe i Tyrkia, men uansett tryggere på campingplass. Camping er vanligvis ikke dyrt sammenliknet med hotell/leilighets priser. Er helt klart et billigere feriealternativ, og ofte minst like fint som hotell. Mange campingplasser har også mye organiserte opplegg for de som ønsker det, som kino og underholdning på kvelden. Er ofte også god oversikt, og mulighet til å kjøpe billetter til turistattraksjoner, etc. Har akkurat kommet hjem fra telttur i Tyskland, og det var i alle fall flott. Om du likevel vil campe utenom campingplasser, så bør du sjekke dette nøye med grunneier. kjedelig å få trøbbel med loven i utlandet. Men igjen, campingplasser er ofte billig, spesielt hvis du kommer med telt.(kan være andre priser for bobil og campingvogn) Så anbefaler helt klart at du holder deg til campingplasser. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Jeg har ingen problemer med å smekke opp telt når jeg virkelig er utenfor allfarvei. Er jeg innenfor sivilisasjonens randsone, men uten kurante overnattingstilbud prøver jeg simpelthen å spørre om lov. Det funker nå ganske så greit. ok, men er det trygt i land som Tyrkia osv? Lite kjekt å bli ranet og frastjålet alt om natten. Er enig med andre posten; telttur i europa ville jeg holdt til campingplasser. Vet ikke hvordan det er sikkerhetsmessig å campe i Tyrkia, men uansett tryggere på campingplass. Camping er vanligvis ikke dyrt sammenliknet med hotell/leilighets priser. Er helt klart et billigere feriealternativ, og ofte minst like fint som hotell. Mange campingplasser har også mye organiserte opplegg for de som ønsker det, som kino og underholdning på kvelden. Er ofte også god oversikt, og mulighet til å kjøpe billetter til turistattraksjoner, etc. Har akkurat kommet hjem fra telttur i Tyskland, og det var i alle fall flott. Om du likevel vil campe utenom campingplasser, så bør du sjekke dette nøye med grunneier. kjedelig å få trøbbel med loven i utlandet. Men igjen, campingplasser er ofte billig, spesielt hvis du kommer med telt.(kan være andre priser for bobil og campingvogn) Så anbefaler helt klart at du holder deg til campingplasser. Ja, sant nok. Ikke bra å få problemer med grunneier. Litt dumt at campingplass er nødvendig for jeg vil ut i naturen i et varmt land og nyte naturen. Vet noen om noe som kan oppfylle drømmen min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå