Gå til innhold

teltferie

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

hei, er det trygt osv å dra på teltferie til et land i sør europa og bo i telt i 3-4 uker. Vi er to voksne menn som har lyst til det.

Kan dere komme med tips osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fri camping i utmark er såvidt jeg vet kun et norskt fenomen. I utlandet bør dere holde dere til organiserte campingplasser som kan være svært avanserte (selv om hele spekteret er tilgjengelig) sammenlignet med de i Norge. Spesielt av sikkerhetshensyn bør dere holde dere til disse.

http://www.campingeurope.com/

Har selv tidligere med hell teltet på flere campingplasser i Frankrike hvor dette er meget utbredt.

http://www.campingfrance.com/UK

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Fri camping i utmark er såvidt jeg vet kun et norskt fenomen. I utlandet bør dere holde dere til organiserte campingplasser som kan være svært avanserte (selv om hele spekteret er tilgjengelig) sammenlignet med de i Norge. Spesielt av sikkerhetshensyn bør dere holde dere til disse.

http://www.campingeurope.com/

Har selv tidligere med hell teltet på flere campingplasser i Frankrike hvor dette er meget utbredt.

http://www.campingfrance.com/UK

hei og takk for svar. Hvordan er prisene rundt om i sør europa? Er det mulig å campe i land som f.eks Tyrkia?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

I pris og kvalitet vil du finne et mye videre spektrum enn i Norge. Jeg vil anbefale å gjøre nøyere research på områdene du har tenkt å dra til..

hva lå prisene på i Frankrike da?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Camping er sjovt! Jeg synes det er fint at slå telt op hvor som helst rigtigt, men det er afsides.

hei og velkommen til forumet.

Har du erfaring med å campe utenfor campingplass i sør europa?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å smekke opp telt når jeg virkelig er utenfor allfarvei. Er jeg innenfor sivilisasjonens randsone, men uten kurante overnattingstilbud prøver jeg simpelthen å spørre om lov. Det funker nå ganske så greit.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Jeg har ingen problemer med å smekke opp telt når jeg virkelig er utenfor allfarvei. Er jeg innenfor sivilisasjonens randsone, men uten kurante overnattingstilbud prøver jeg simpelthen å spørre om lov. Det funker nå ganske så greit.

ok, men er det trygt i land som Tyrkia osv? Lite kjekt å bli ranet og frastjålet alt om natten.

Lenke til kommentar

ok, men er det trygt i land som Tyrkia osv? Lite kjekt å bli ranet og frastjålet alt om natten.

Er enig med andre posten; telttur i europa ville jeg holdt til campingplasser. Vet ikke hvordan det er sikkerhetsmessig å campe i Tyrkia, men uansett tryggere på campingplass. ;)

Camping er vanligvis ikke dyrt sammenliknet med hotell/leilighets priser. Er helt klart et billigere feriealternativ, og ofte minst like fint som hotell. ;)

Mange campingplasser har også mye organiserte opplegg for de som ønsker det, som kino og underholdning på kvelden. Er ofte også god oversikt, og mulighet til å kjøpe billetter til turistattraksjoner, etc.

Har akkurat kommet hjem fra telttur i Tyskland, og det var i alle fall flott. Om du likevel vil campe utenom campingplasser, så bør du sjekke dette nøye med grunneier. kjedelig å få trøbbel med loven i utlandet.

Men igjen, campingplasser er ofte billig, spesielt hvis du kommer med telt.(kan være andre priser for bobil og campingvogn) Så anbefaler helt klart at du holder deg til campingplasser. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Er enig med andre posten; telttur i europa ville jeg holdt til campingplasser. Vet ikke hvordan det er sikkerhetsmessig å campe i Tyrkia, men uansett tryggere på campingplass. ;)

Camping er vanligvis ikke dyrt sammenliknet med hotell/leilighets priser. Er helt klart et billigere feriealternativ, og ofte minst like fint som hotell. ;)

Mange campingplasser har også mye organiserte opplegg for de som ønsker det, som kino og underholdning på kvelden. Er ofte også god oversikt, og mulighet til å kjøpe billetter til turistattraksjoner, etc.

Har akkurat kommet hjem fra telttur i Tyskland, og det var i alle fall flott. Om du likevel vil campe utenom campingplasser, så bør du sjekke dette nøye med grunneier. kjedelig å få trøbbel med loven i utlandet.

Men igjen, campingplasser er ofte billig, spesielt hvis du kommer med telt.(kan være andre priser for bobil og campingvogn) Så anbefaler helt klart at du holder deg til campingplasser. :)

Ja, sant nok. Ikke bra å få problemer med grunneier.

Litt dumt at campingplass er nødvendig for jeg vil ut i naturen i et varmt land og nyte naturen.

Vet noen om noe som kan oppfylle drømmen min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...