BIG1 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hei. Er det mulig å lage en brukerkonto i Windows som ikke har tilgang på alt? Jeg vil ikke at de skal ha tilgang til disk2 f.eks. Eller at de kun har tilgang på visse mapper i disk2. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Du må da manuelt sette rettigheter via NTFS-permissions. Dette gjøres ved å høre å høyreklikke på aktuelle mappen / disk og sette rettigheter. Her en video som beskriver det hele: http://www.youtube.com/watch?v=CHQ9LxpZJqk Om jeg ikke tar helt feil er rettighetene basert på hierarki. (Kan noen korrigere meg her? Hvordan det fungerer? Mener du skal kunne sette andre rettigheter på undermapper så lenge brukeren har lese rettigheter mappen ovenfor) Endret 8. juli 2012 av Gjest Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Takk! Det ser ut til å fungere Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Nå har jeg prøvd dette en del. Men det er en ting jeg ikke får til. --> Hvordan kan man skjule mappen "test" som ligger på e:\ for en bruker ved hjelp av rettigheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå