Gå til innhold

Spamming av forumet

Anbefalte innlegg

Jeg ser til min store forbauselse hvor enkelt det er å lage kaos her på forumet hviss man vil.

Da tenker jeg på det som har skjedd med itt nick der 3-4 personer har brukt dette bare ved å forandre med feks et komma, dette skapte/skaper stor forvirring og da en av disse i tillegg bruker samme avatar ja da kan man lure.

Er det virkelig så enkelt og hva kan hardware.no gjøre for at sånt ikke skall skje??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditt tilfelle er jo litt spesielt p.g.a apostrofen i navnet ditt. Dermed blir det veldig enkelt å "kopiere" det. Men å innføre tiltak mot dette problemet blir svært vanskelig siden der går an å lage flere varianter av ett navn.

Men er dette virkelig et problem da? Det er første gang jeg har sett det skje, og moderatorene rydder vel opp i dette.

Merk: Det var kun én person som "kopierte" navnet ditt med hensikt å lage oppstyr. Den andre personen registrerte det i et forsøk på å være morsom, og som han også sa gjorde han det nå umulig for andre å stjele dette nicket i fremtiden.

Lenke til kommentar

Du vet nok like godt som oss andre at din kredibilitet ikke rokkes av at noen forsøker å være morsomme. Dette skjer nok svært sjelden, og oppdages temmelig fort.

Det er veldig påfallende at noen registrerer seg med nesten samme kallenavn, for så å poste en slik tråd som personen gjorde. Om det mot formodning ikke var en spøk, så har personen uansett lært leksen sin nå.

Jeg er ikke i tvil om at moderatorer ved dette forumet ordner opp i dette ved å gi personen det gjelder et nytt kallenavn (eller ved å la han registrere seg på nytt, for gjennom det å sperre det aktuelle kallenavnet).

Som du ser, forum.hardware.no har en temmelig velfungerende internjustis, det alene sørger for at slikt ikke skjer ofte.

Lenke til kommentar
ser at du har vært litt uheldig her Snekker`n...

men er det ikke bare og si i fra til moderatoren da !

ser ikke ut som noen vil kopiere mitt nick,men har vel ikke

så bra status her da... :lol:

Om jeg går inn og registrerer meg med mr`x så vill jo dette se likt ut og jeg kan da lage mange rare poster som kan sette deg i et "dårlig " lys i tillegg så får du jo en masse problemer med hele tiden å sjekke om det er ditt innlegg eller ikke.

Lenke til kommentar
ser at du har vært litt uheldig her Snekker`n...

men er det ikke bare og si i fra til moderatoren da !

ser ikke ut som noen vil kopiere mitt nick,men har vel ikke

så bra status her da... :lol:

Om jeg går inn og registrerer meg med mr`x så vill jo dette se likt ut og jeg kan da lage mange rare poster som kan sette deg i et "dårlig " lys i tillegg så får du jo en masse problemer med hele tiden å sjekke om det er ditt innlegg eller ikke.

jo,seff..mente ikke noe vont med dette..håper moderetoren fikser

dette da,slik det ikke blir noe forveksling mellom dere.. :)

Lenke til kommentar

Gir min fulle støtte til Snekker'n her.

Hvis noen registrerer ubevisst en annen brukers navn, bør man ha så mye folkeskikk at man endrer umiddelbart. Hvis man derimot fortsetter å bruke dette navnet, bør man få strengeste straff -> utestengelse av forumet for alltid.

Snekker'n : angående den tredje dusten som tok ditt navn bare for å lage ytterligere kvalm. Håper at hw.no slår hardt ned på den saken, sperring over lengre periode. Helt håpløs dust som jeg har mistet all respekt for.

Hvis ikke styret reagere hardt på dette, mister jeg all tiltro til forumet.

Btw: drit bra ram test snekker'n :)

Lenke til kommentar

Du bør kanskje roe ned litt før du tar helt av snekker'`´^¨~n. Det kan jo tenkes at den første som "tok" ditt nick ikke en gang hadde hørt om deg? Det er ikke sikkert at han visste at noen hadde et nick som liknet? At et par andre hadde det litt moro med det må du da tåle. Dessuten vil jeg tro at det ikke er lett for systemet å klare å stoppe nick som bare har et tegn i forskjell, og at det ikke er mulig for systemet å skille bokstaver og andre tegn.

Hvis man skulle følge din logikk ville man fått problemer med f.eks lene (line, lena, leni, live, tine, dene, vene, rene, pene, sene, lete, leke, mene osv osv osv).

Lenke til kommentar
Du bør kanskje roe ned litt før du tar helt av snekker'`´^¨~n. Det kan jo tenkes at den første som "tok" ditt nick ikke en gang hadde hørt om deg? Det er ikke sikkert at han visste at noen hadde et nick som liknet? At et par andre hadde det litt moro med det må du da tåle. Dessuten vil jeg tro at det ikke er lett for systemet å klare å stoppe nick som bare har et tegn i forskjell, og at det ikke er mulig for systemet å skille bokstaver og andre tegn.

Hvis man skulle følge din logikk ville man fått problemer med f.eks lene (line, lena, leni, live, tine, dene, vene, rene, pene, sene, lete, leke, mene osv osv osv).

Vel jeg sendte vedkommende en PM og gjorde han obs på dette, svaret var : Reis og ryk din ape.

Lenke til kommentar

Blir litt dumt å sammenligne slik. Det der er faktisk forskjellige navn, med forskjellige bokstaver. Den spøken, eller hva man skal kalle det, med Snekker`n, er jo litt forskjellig da. Var jo akkurat samme navn, bare med forskjellig " `´ ". Så da blir det langt vanskeligere å se forskjell. Så jeg skjønner Snekker`n godt, når han reagerer på dette.

Lenke til kommentar
Blir litt dumt å sammenligne slik. Det der er faktisk forskjellige navn, med forskjellige bokstaver. Den spøken, eller hva man skal kalle det, med Snekker`n, er jo litt forskjellig da. Var jo akkurat samme navn, bare med forskjellig " `´ ". Så da blir det langt vanskeligere å se forskjell. Så jeg skjønner Snekker`n godt, når han reagerer på dette.

Jeg har også forståelse for at han reagerer, det er volumet og intensiteten jeg er litt overrasket over. Poenget med eksemplet mitt beskrev jeg jo over. Det er mye likere for oss ja, men er det det for systemet? Klarer det å skille mellom et spesialtegn eller en bokstav? Tror ikke det, og derfor kan man ikke forvente noen automatikk i at systemet skal forkaste brukernavn som bare har et tegn forskjellig fra et annet brukernavn.

Et annet eksempel: @len og len@. Her er alle tegn like men det er et tegn som har en annen plass. Allikevel vil ingen mene at systemet automatisk skal stoppe noen i å registrere len@ selv om en annen har brukernavnet @len. Derfor: Senk volumet og forventningene til systemet og la moderatorene gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar

Osram,jeg skjønner godt hvor du vil hen. Men for det første ga jeg han som startet dette en mulighet til å rette opp saken og svaret jeg fikk står lengre opp. I tillegg er det da 2-3 andre som henger seg på, dette viser at det er enkelt å lage kaos og derfor håper jeg moderator slår hårt ned på dette.

Det er vel heller ikke tilfeldig at han valgte mitt nick og laget en post om akkurat minnebrikker.

Hadde jeg vert en "ukjent" person på forumet kunne jeg forstått at slike tilfeldigheter kunne oppstå, men det er ikke tilfelle her.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vert en "ukjent" person på forumet kunne jeg forstått at slike tilfeldigheter kunne oppstå, men det er ikke tilfelle her.

Da prøver jeg igjen:

Du vet nok like godt som oss andre at din kredibilitet ikke rokkes av at noen forsøker å være morsomme. Dette skjer nok svært sjelden, og oppdages temmelig fort.

Det er veldig påfallende at noen registrerer seg med nesten samme kallenavn, for så å poste en slik tråd som personen gjorde. Om det mot formodning ikke var en spøk, så har personen uansett lært leksen sin nå.

Jeg er ikke i tvil om at moderatorer ved dette forumet ordner opp i dette ved å gi personen det gjelder et nytt kallenavn (eller ved å la han registrere seg på nytt, for gjennom det å sperre det aktuelle kallenavnet).

Som du ser, forum.hardware.no har en temmelig velfungerende internjustis, det alene sørger for at slikt ikke skjer ofte.

Dette blir ordnet opp i. Og det er sannsynligvis umulig å lage et automatisert system som fanger opp dette.

Lenke til kommentar

Jeg har søkt gjennom alle snekker navnene, men ser ikke at de har skrevetgjort noe som stiller den "ekte" snekkern i et dårlig lys.

Du kan egentlig gjøre lite hvis noen har et navn som er nesten likt, og så lenge de oppfører seg bra så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få bli værende på forumet...

Jeg skjønner at du er irritert, det ville jeg også blitt, men tror ikke det er stort du kan gjøre med det

Med unntak at du patenterer navnet ditt, og begynner å skrive det slik:

Snekker`n® ©2002-2003, All rights reserved. :lol:

Lenke til kommentar

Vel, jeg må innrømme at jeg ikke hadde lagt noe spesielt merke til dine poster før nå. Sikkert flere enn meg. Og som opptil mange har sagt opptil mange ganger: La moderatorene få tid til å gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...