Svigermors drøm Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg finner støtt og stadig artikler om IT osv men sitter igjen som et stort spørsmålstegn. Hva gjør en som er utdanna innen IT ? Mvh Hunterra Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Daglig arbeid er drift, vedlikehold og brukerstøtte innen for det som har med data å gjøre. Dette er så vidt jeg har merket og jeg har akkurat kommet ut i bransjen Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 IT står for informasjonsteknologi, og omfatter veldig mange ulike fagområder. Det er rett og slett ikke særlig beskrivende. Det blir litt som å spørre hva en ingeniør gjør. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Er IT og IKT det samme ? Jobber man alene eller ilag med andre, gjerne i større bedrifter ? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 IT og IKT brukes om hverandre. Altså, du må nesten spørre litt mer spesifikt. IT er som sagt et veldig vidt begrep. Men ofte jobber man sammen med andre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 IT er InformasjonsTekenologi, som nevnt. IKT er Informasjon, Komunikasjon og Teknologi. De er ikke helt det samme, men f.eks en som går Ikt jobber med IT oftest. Hvordan man jobber varierer veldig, noen jobber i team, andre alene, noen i internasjonale bedrifter og andre i enkelmannsforetak. F.eks en IT konsulent jobber med IT, noe mer spesifikkt en det er det vanskelig å få. Det er ett VELDIG vidt og åpent begrep. Hva er det du lurer på egentlig? Planer om å begynne med IT? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg interreserer meg litt innenfor datateknologi men jeg lurer mest for å ha en forståelse når jeg leser artikler om IT Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Vanskelig å si spesifikkt hva en IT-artikkel handler om, eller hva en IT-konsulent jobber med, utenom at det nesten uten unntak handler om data. IT er ett veldig, veldig vidt begrep Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Vanskelig å si spesifikkt hva en IT-artikkel handler om, eller hva en IT-konsulent jobber med, utenom at det nesten uten unntak handler om data. Ikke nesten. Det handler alltid om data. Trådstarter: Hvis du lurer på noe spesifikt, så må du gjerne spørre om det. Vis f.eks. til en artikkel. Det blir ganske håpløst for oss å snakke generelt om IT, siden det omfatter så mye rart. Programvareutvikling er ett eksempel. Et annet er hvordan man overfører data fra ett sted til et annet. Endret 7. juli 2012 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Tenkte litt på slike: http://m.hardware.no/artikler/behov-for-700-000-it-folk/110413 og http://m.hardware.no/artikler/vil-lage-flytende-by-for-it-entrepenorer/110786 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Vanskelig å si spesifikkt hva en IT-artikkel handler om, eller hva en IT-konsulent jobber med, utenom at det nesten uten unntak handler om data. Ikke nesten. Det handler alltid om data. Trådstarter: Hvis du lurer på noe spesifikt, så må du gjerne spørre om det. Vis f.eks. til en artikkel. Det blir ganske håpløst for oss å snakke generelt om IT, siden det omfatter så mye rart. Programvareutvikling er ett eksempel. Et annet er hvordan man overfører data fra ett sted til et annet. Kan handle om teknologi også, bygging av CERN går f.eks under teknologi og ikke så mye under data Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Kan handle om teknologi også, bygging av CERN går f.eks under teknologi og ikke så mye under data Bygging av CERN? Nå er jo CERN en organisasjon, så jeg vet ikke helt hva du mener med det. Angående behovet for IT-folk, så gjelder det egentlig over hele fjøla. De som utvikler programvare, de som bygger ut nettverk, de som drifter disse nettverkene...de som bygger og drifter datasenter. De som driver med sikkerhet, de som hjelper folk med å bruke systemene... Ja, det er så mye rart. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Kan handle om teknologi også, bygging av CERN går f.eks under teknologi og ikke så mye under data Bygging av CERN? Nå er jo CERN en organisasjon, så jeg vet ikke helt hva du mener med det. Large Hadron Collider da. Flisespilleri... Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg vil ikke kalle det flisespikkeri. WWW startet f.eks. hos CERN. Selv om de i dag er mest kjent for partikkelakseleratoren, som for øvrig produserer helt ekstreme mengder data(!!), så er ikke det alt de driver med. Men det er et eksempel på at IT står sentralt innen mange ulike ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå