Gå til innhold

Hva er IT ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Daglig arbeid er drift, vedlikehold og brukerstøtte innen for det som har med data å gjøre. Dette er så vidt jeg har merket og jeg har akkurat kommet ut i bransjen :)

Lenke til kommentar

IT er InformasjonsTekenologi, som nevnt.

IKT er Informasjon, Komunikasjon og Teknologi.

De er ikke helt det samme, men f.eks en som går Ikt jobber med IT oftest.

Hvordan man jobber varierer veldig, noen jobber i team, andre alene, noen i internasjonale bedrifter og andre i enkelmannsforetak.

F.eks en IT konsulent jobber med IT, noe mer spesifikkt en det er det vanskelig å få.

Det er ett VELDIG vidt og åpent begrep.

Hva er det du lurer på egentlig? Planer om å begynne med IT?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si spesifikkt hva en IT-artikkel handler om, eller hva en IT-konsulent jobber med, utenom at det nesten uten unntak handler om data.

Ikke nesten. Det handler alltid om data.

Trådstarter: Hvis du lurer på noe spesifikt, så må du gjerne spørre om det. Vis f.eks. til en artikkel. Det blir ganske håpløst for oss å snakke generelt om IT, siden det omfatter så mye rart. Programvareutvikling er ett eksempel. Et annet er hvordan man overfører data fra ett sted til et annet.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Vanskelig å si spesifikkt hva en IT-artikkel handler om, eller hva en IT-konsulent jobber med, utenom at det nesten uten unntak handler om data.

Ikke nesten. Det handler alltid om data.

Trådstarter: Hvis du lurer på noe spesifikt, så må du gjerne spørre om det. Vis f.eks. til en artikkel. Det blir ganske håpløst for oss å snakke generelt om IT, siden det omfatter så mye rart. Programvareutvikling er ett eksempel. Et annet er hvordan man overfører data fra ett sted til et annet.

Kan handle om teknologi også, bygging av CERN går f.eks under teknologi og ikke så mye under data

Lenke til kommentar

Kan handle om teknologi også, bygging av CERN går f.eks under teknologi og ikke så mye under data

Bygging av CERN? Nå er jo CERN en organisasjon, så jeg vet ikke helt hva du mener med det.

Angående behovet for IT-folk, så gjelder det egentlig over hele fjøla. De som utvikler programvare, de som bygger ut nettverk, de som drifter disse nettverkene...de som bygger og drifter datasenter. De som driver med sikkerhet, de som hjelper folk med å bruke systemene... Ja, det er så mye rart.

Lenke til kommentar

Bygging av CERN? Nå er jo CERN en organisasjon, så jeg vet ikke helt hva du mener med det.

Large Hadron Collider da.

Flisespilleri...

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det flisespikkeri. WWW startet f.eks. hos CERN. Selv om de i dag er mest kjent for partikkelakseleratoren, som for øvrig produserer helt ekstreme mengder data(!!), så er ikke det alt de driver med. Men det er et eksempel på at IT står sentralt innen mange ulike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...