LAEN Skrevet 7. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg har nå prøvet to Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce 3X og begge er plaget av feil relatert til at display driver krasjer. Har prøvet driver som følger med CD og nyeste driver på nett med samme feil. Feilen oppstår ikke bare i spill men også ofte ved bruk av programmer som bruker GPU akselerasjon. Jeg har også fått feilen flere ganger uten å kjøre noen programmer og under oppstart av PC. Har også prøvet med et gammelt GeForce 8800 GT uten å greie å provosere frem noen feil ved bruk av dette. Er det noen som har noen forslag til hva jeg bør gjøre? Har lest på div forum at det er mange som er plaget av feil på de nye GTX kortene til Nvidia, er det noen her som har hatt samme problem som meg? Feil som oppstår er. Feilmelding "Display driver stopped responding and has recovered" Bilde fryser eller blir borte uten at jeg får gjort noe annet en å skru av PC. Blue Screen der det står at "Attempt to reset the display driver an recover from timeout failed. PC består av: Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Intel Core i7 3770K Corsair AX 650W Asus P8Z77-V Deluxe Intel 520 Series SSD 240GB Seagate Barracuda 3TB 6Gb/s Corsair Vengeance DDR3-1600 XMS3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Test skjermkortet i en annen pc, får du samme feil der har du et defekt kort. Sannsynnligheten utifra bildene på at kortet ditt er defekt er opp mot 90% Edit : Sannsynligvis 100% , men sjekk for sikkerhets skyld om mulig. Endret 7. juli 2012 av Malvado 1 Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 8. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2012 Yep, vanlig feil på overklokkede geforce gtx 670. Send tilbake. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 9. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Gigabyte GeForce GTX 670/680 2GB Windforce 3X lider av en bug mot Z77 hovedkort som gjør at de ikke funker stabilt med PCI-E 3.0. Sett den til PCI-E 2.0 i hovedkortets bios og problemet er løst. Har testet dette selv og sett andre fikse det på samme måte. Sann mine ord, det vil løse dine problemer. Og dette gjelder bare Gigabyte Windforce 670/680 i kombinasjon med Z77. Og selvfølgelig ved bruk av Ivi Bridge, som aktiverer PCI-E 3.0 på Z77. Du mister heller ingen ytelse ved å gå fra 3.0 til 2.0. Og skulle du finne på å kjøre 2 stk. Windforce kort så vil ikke dette problemet oppstå, såvidt jeg har forstått, i 3.0, da bånvidden blir delt. Ingen vits å sende tilbake kortet, du vil få samme problemet om du får et nytt Windforce, hvis du ikke gjør som jeg skriver her. Endret 9. juli 2012 av Mann_Av_Gull Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Gigabyte GeForce GTX 670/680 2GB Windforce 3X lider av en bug mot Z77 hovedkort som gjør at de ikke funker stabilt med PCI-E 3.0. Sett den til PCI-E 2.0 i hovedkortets bios og problemet er løst. Har testet dette selv og sett andre fikse det på samme måte. Sann mine ord, det vil løse dine problemer. Og dette gjelder bare Gigabyte Windforce 670/680 i kombinasjon med Z77. Og selvfølgelig ved bruk av Ivi Bridge, som aktiverer PCI-E 3.0 på Z77. Du mister heller ingen ytelse ved å gå fra 3.0 til 2.0. Og skulle du finne på å kjøre 2 stk. Windforce kort så vil ikke dette problemet oppstå, såvidt jeg har forstått, i 3.0, da bånvidden blir delt. Ingen vits å sende tilbake kortet, du vil få samme problemet om du får et nytt Windforce, hvis du ikke gjør som jeg skriver her. Gjelder dette hvis man har i5-2500k og z77 hovedkort? Har asus maximus v gene. Men hvis det er som du sier at man er garantert lik ytelse på pci 2.0 kontra 3.0 er det ikke så farlig. Tenkte å bestille 670 windforce men hadde ikke hørt om dette problemet før nå. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 Gigabyte GeForce GTX 670/680 2GB Windforce 3X lider av en bug mot Z77 hovedkort som gjør at de ikke funker stabilt med PCI-E 3.0. Sett den til PCI-E 2.0 i hovedkortets bios og problemet er løst. Har testet dette selv og sett andre fikse det på samme måte. Sann mine ord, det vil løse dine problemer. Og dette gjelder bare Gigabyte Windforce 670/680 i kombinasjon med Z77. Og selvfølgelig ved bruk av Ivi Bridge, som aktiverer PCI-E 3.0 på Z77. Du mister heller ingen ytelse ved å gå fra 3.0 til 2.0. Og skulle du finne på å kjøre 2 stk. Windforce kort så vil ikke dette problemet oppstå, såvidt jeg har forstått, i 3.0, da bånvidden blir delt. Ingen vits å sende tilbake kortet, du vil få samme problemet om du får et nytt Windforce, hvis du ikke gjør som jeg skriver her. Gjelder dette hvis man har i5-2500k og z77 hovedkort? Har asus maximus v gene. Men hvis det er som du sier at man er garantert lik ytelse på pci 2.0 kontra 3.0 er det ikke så farlig. Tenkte å bestille 670 windforce men hadde ikke hørt om dette problemet før nå. Nei, da gjelder det ikke, siden 2500K ikke aktiverer PCI-E 3.0. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) .ZIP Løste problemet seg ved å følge rådet til Mann_Av_Gull? Kjekt å vite for meg (oss) i alle fall om det viser seg at slike artifacter faktisk er falske når det gjelder denne komboen av hovedkort og skjermkort. Endret 10. juli 2012 av Malvado 1 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 10. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Gigabyte GeForce GTX 670/680 2GB Windforce 3X lider av en bug mot Z77 hovedkort som gjør at de ikke funker stabilt med PCI-E 3.0. Sett den til PCI-E 2.0 i hovedkortets bios og problemet er løst. Har testet dette selv og sett andre fikse det på samme måte. Sann mine ord, det vil løse dine problemer. Og dette gjelder bare Gigabyte Windforce 670/680 i kombinasjon med Z77. Og selvfølgelig ved bruk av Ivi Bridge, som aktiverer PCI-E 3.0 på Z77. Du mister heller ingen ytelse ved å gå fra 3.0 til 2.0. Og skulle du finne på å kjøre 2 stk. Windforce kort så vil ikke dette problemet oppstå, såvidt jeg har forstått, i 3.0, da bånvidden blir delt. Ingen vits å sende tilbake kortet, du vil få samme problemet om du får et nytt Windforce, hvis du ikke gjør som jeg skriver her. Gjelder dette hvis man har i5-2500k og z77 hovedkort? Har asus maximus v gene. Men hvis det er som du sier at man er garantert lik ytelse på pci 2.0 kontra 3.0 er det ikke så farlig. Tenkte å bestille 670 windforce men hadde ikke hørt om dette problemet før nå. Nei, da gjelder det ikke, siden 2500K ikke aktiverer PCI-E 3.0. Okei, da blir det nok kjøp imra av 670. http://cdon.no/elekt...t_pcie-20304411 dette som jeg burde gå for? Ser at det er ca like bra som stock 680 i reviews, par fps mindre i benchmarks. Klokker det bra siden det har 680 pcb? Vurderte litt zotac sitt amp siden jeg har ett 480 amp som jeg har vært fornøyd med, men ser ut som et romskip i forhold til gigabyte sitt, og har forstått det sånn at den "syke" fabrikklokken deres på blant annet 6,6ghz på memory ikke har så mye å si i fps? edit: Ser også at windforce kjøleren er så å si lydløs idle, og også har lavt støynivå under load. Høres bra ut Endret 10. juli 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Takk for svar Mann_Av_Gull, jeg skal prøve dette da jeg kommer hjem i dag. Endret 11. juli 2012 av LAEN Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Gigabyte GeForce GTX 670/680 2GB Windforce 3X lider av en bug mot Z77 hovedkort som gjør at de ikke funker stabilt med PCI-E 3.0. Sett den til PCI-E 2.0 i hovedkortets bios og problemet er løst. Har testet dette selv og sett andre fikse det på samme måte. Sann mine ord, det vil løse dine problemer. Og dette gjelder bare Gigabyte Windforce 670/680 i kombinasjon med Z77. Og selvfølgelig ved bruk av Ivi Bridge, som aktiverer PCI-E 3.0 på Z77. Du mister heller ingen ytelse ved å gå fra 3.0 til 2.0. Og skulle du finne på å kjøre 2 stk. Windforce kort så vil ikke dette problemet oppstå, såvidt jeg har forstått, i 3.0, da bånvidden blir delt. Ingen vits å sende tilbake kortet, du vil få samme problemet om du får et nytt Windforce, hvis du ikke gjør som jeg skriver her. Gjelder dette hvis man har i5-2500k og z77 hovedkort? Har asus maximus v gene. Men hvis det er som du sier at man er garantert lik ytelse på pci 2.0 kontra 3.0 er det ikke så farlig. Tenkte å bestille 670 windforce men hadde ikke hørt om dette problemet før nå. Nei, da gjelder det ikke, siden 2500K ikke aktiverer PCI-E 3.0. Okei, da blir det nok kjøp imra av 670. http://cdon.no/elekt...t_pcie-20304411 dette som jeg burde gå for? Ser at det er ca like bra som stock 680 i reviews, par fps mindre i benchmarks. Klokker det bra siden det har 680 pcb? Vurderte litt zotac sitt amp siden jeg har ett 480 amp som jeg har vært fornøyd med, men ser ut som et romskip i forhold til gigabyte sitt, og har forstått det sånn at den "syke" fabrikklokken deres på blant annet 6,6ghz på memory ikke har så mye å si i fps? edit: Ser også at windforce kjøleren er så å si lydløs idle, og også har lavt støynivå under load. Høres bra ut Ville gått for det eller ASUS GTX 670 Direct CU II TOP eller Non TOP. ASUS kortene har ikke den buggen jeg nevnte tidligere i tråden her, og de har i tillegg bakplate og helt custom PCB med 6 strøm faser. Gigabyte kortet baserer seg på GTX 680 PCB med 5 faser istedet for 4 og 8 + 6 pin strøm istedet for 6 + 6. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Har nå tatt ut gammelt skjermkort og satt i Gigabyte GeForce GTX 670 2GB satt PCI-E 2.0 i bios. Det e forsatt samme feil hvis ikke ennå verre. Fikk bootet til Windows etter flere forsøk (fikk Blue Screen flere ganger under boot) og åpnet GPU-Z og verifisert at jeg hadde PCI-E 2.0 før jeg fikk noen artefakt og total frysing av bilde på skjermen. Det virker som kortet blir mer og mer ustabilt, da det var nytt så var det ikke feil så ofte og jeg kunne bruke PC i over en time uten opphengning. Nå får jeg opphenging hele tiden. satt tilbake gammelt skjermkort og alt er stabilt igjen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2012 Da er neste synder selve hovedkortet eller PCI-E biten. Har du mulighet ville jeg testet med en annen CPU, årsaken er at PCI-E kontrolleren sitter på denne, får du samme feil så ligger det i hovedkortet, blir den kurert så vell... Du har ett CPU problem Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 12. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2012 Gigabyte GeForce GTX 670/680 2GB Windforce 3X lider av en bug mot Z77 hovedkort som gjør at de ikke funker stabilt med PCI-E 3.0. Sett den til PCI-E 2.0 i hovedkortets bios og problemet er løst. Har testet dette selv og sett andre fikse det på samme måte. Sann mine ord, det vil løse dine problemer. Og dette gjelder bare Gigabyte Windforce 670/680 i kombinasjon med Z77. Og selvfølgelig ved bruk av Ivi Bridge, som aktiverer PCI-E 3.0 på Z77. Du mister heller ingen ytelse ved å gå fra 3.0 til 2.0. Og skulle du finne på å kjøre 2 stk. Windforce kort så vil ikke dette problemet oppstå, såvidt jeg har forstått, i 3.0, da bånvidden blir delt. Ingen vits å sende tilbake kortet, du vil få samme problemet om du får et nytt Windforce, hvis du ikke gjør som jeg skriver her. Gjelder dette hvis man har i5-2500k og z77 hovedkort? Har asus maximus v gene. Men hvis det er som du sier at man er garantert lik ytelse på pci 2.0 kontra 3.0 er det ikke så farlig. Tenkte å bestille 670 windforce men hadde ikke hørt om dette problemet før nå. Nei, da gjelder det ikke, siden 2500K ikke aktiverer PCI-E 3.0. Okei, da blir det nok kjøp imra av 670. http://cdon.no/elekt...t_pcie-20304411 dette som jeg burde gå for? Ser at det er ca like bra som stock 680 i reviews, par fps mindre i benchmarks. Klokker det bra siden det har 680 pcb? Vurderte litt zotac sitt amp siden jeg har ett 480 amp som jeg har vært fornøyd med, men ser ut som et romskip i forhold til gigabyte sitt, og har forstått det sånn at den "syke" fabrikklokken deres på blant annet 6,6ghz på memory ikke har så mye å si i fps? edit: Ser også at windforce kjøleren er så å si lydløs idle, og også har lavt støynivå under load. Høres bra ut Ville gått for det eller ASUS GTX 670 Direct CU II TOP eller Non TOP. ASUS kortene har ikke den buggen jeg nevnte tidligere i tråden her, og de har i tillegg bakplate og helt custom PCB med 6 strøm faser. Gigabyte kortet baserer seg på GTX 680 PCB med 5 faser istedet for 4 og 8 + 6 pin strøm istedet for 6 + 6. Kjøpte bare gigabyte sitt, tar mindre slots og det med buggen er ikke så nøye da jeg ikke skal kjøre sli. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2012 Gigabyte GeForce GTX 670/680 2GB Windforce 3X lider av en bug mot Z77 hovedkort som gjør at de ikke funker stabilt med PCI-E 3.0. Sett den til PCI-E 2.0 i hovedkortets bios og problemet er løst. Har testet dette selv og sett andre fikse det på samme måte. Sann mine ord, det vil løse dine problemer. Og dette gjelder bare Gigabyte Windforce 670/680 i kombinasjon med Z77. Og selvfølgelig ved bruk av Ivi Bridge, som aktiverer PCI-E 3.0 på Z77. Du mister heller ingen ytelse ved å gå fra 3.0 til 2.0. Og skulle du finne på å kjøre 2 stk. Windforce kort så vil ikke dette problemet oppstå, såvidt jeg har forstått, i 3.0, da bånvidden blir delt. Ingen vits å sende tilbake kortet, du vil få samme problemet om du får et nytt Windforce, hvis du ikke gjør som jeg skriver her. Gjelder dette hvis man har i5-2500k og z77 hovedkort? Har asus maximus v gene. Men hvis det er som du sier at man er garantert lik ytelse på pci 2.0 kontra 3.0 er det ikke så farlig. Tenkte å bestille 670 windforce men hadde ikke hørt om dette problemet før nå. Nei, da gjelder det ikke, siden 2500K ikke aktiverer PCI-E 3.0. Okei, da blir det nok kjøp imra av 670. http://cdon.no/elekt...t_pcie-20304411 dette som jeg burde gå for? Ser at det er ca like bra som stock 680 i reviews, par fps mindre i benchmarks. Klokker det bra siden det har 680 pcb? Vurderte litt zotac sitt amp siden jeg har ett 480 amp som jeg har vært fornøyd med, men ser ut som et romskip i forhold til gigabyte sitt, og har forstått det sånn at den "syke" fabrikklokken deres på blant annet 6,6ghz på memory ikke har så mye å si i fps? edit: Ser også at windforce kjøleren er så å si lydløs idle, og også har lavt støynivå under load. Høres bra ut Ville gått for det eller ASUS GTX 670 Direct CU II TOP eller Non TOP. ASUS kortene har ikke den buggen jeg nevnte tidligere i tråden her, og de har i tillegg bakplate og helt custom PCB med 6 strøm faser. Gigabyte kortet baserer seg på GTX 680 PCB med 5 faser istedet for 4 og 8 + 6 pin strøm istedet for 6 + 6. Kjøpte bare gigabyte sitt, tar mindre slots og det med buggen er ikke så nøye da jeg ikke skal kjøre sli. ASUS sitt GTX 670 Direct CU II tar også bare 2 slots Det er 680 versjonen til ASUS som tar 3 slots Men uansett, tror du kommer til å bli kjempefornøyd! Grattis med bra kjøp! Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2012 Nå har jeg fått prøvet Gigabyte GeForce GTX 670 2GB i en 5 år gammel PC, akkurat samme feil der. Alle gode ting er tre, får håpe at kort nr 3 er i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå