Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Samsung 700Z5A Notebook - blåskjerm, skrur seg av etc. - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte en Samsung 700Z5A Notebook på komplett.no i slutten av mai 2012. Se spekk. + link under.

Siden jeg fikk PCen har jeg hatt endel utfordringer og jeg håper noen av dere kan forklare meg hva problemet / problemene er:

1) Blåskjerm - har sikkert hatt dette mellom 10-15 ganger siden jeg fikk PCen.

2) PCen låser seg helt plutselig - dette skjer uavhengig av om man feks. surfer eller sitter og jobber i et word/PPT dokument. Plutselig låser musepeker'n seg helt og eneste muligheten til å få den i gang igjen er å skru maskinen av og på.

3) HDMI kontakten er ustabil - ved den minste berøring av HDMI kabel, så går bildet på TVskjermen i grått eller bare forsvinner.

4) Lysstyrken på skjermen er ustabil og kan helt plutselig bli svakere eller sterkere uten at jeg har justert lyset manuelt. Jeg har selvfølgelig valgt den innstillingen jeg vil ha under kontrollpanel -->system og sikkerhet --> strømalternativer, men virker som den lever sitt eget liv uavhengig av om jeg har power koblet til eller kun kjører på batteri. Det er ingen logikk i dette...

5) Hvis jeg lar PCen stå på kontorpulten og lar PCen stå på en stund, så kan den plutselig ha skrudd seg av sånn helt uten videre når jeg er tilbake. Ofte får jeg opp en boot meny der det står sata cd matshita dvd-ram uj8a7as. Derfra kommer jeg ikke videre og jeg må igjen skru PCen av og på. post-76319-0-37319800-1341693783_thumb.jpg

Meget frusterende - håper noen kan hjelpe meg (om ikke med alle 5 punktene over, så kan noen av de)!

På forhånd takk for hjelpen,

hilsen Ole Christian

http://www.komplett....aspx?sku=659558

CPU Intel Core i5 2450M / 2.45 GHz

Max Turbo-hastighet 3.1 GHz

Dobbeltkjerne

Hurtigbuffer L3 - 3 MB

64-bits databehandling Ja

Chipset Mobile Intel HM65 Express

RAM 6 GB ( 1 x 2 GB + 4 GB (loddet) )

Teknologi DDR3 SDRAM

Hastighet 1333 MHz

Harddisk 1 TB HDD ( 8 GB flash ) / 5400 opm

Grensesnitt Serial ATA-300

Optisk stasjon DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri vurdert å sende den tilbake til butikk... eller kanskje den er hjemsøkt?

Edit: ser ut som at nesten alle av problemene kan skyldes skjermkort. Forresten, hva er temperaturmålingene? (bruk f.eks. SpeedFan eller HWMonitor)

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Hei CasterAnd,

selvfølgelig har jeg tatt kontakt med komplett.no, men de henviser til en av samarbeidspartnerne til Samsung som står for reparasjoner/reklamasjoner.

Jeg ønsker jo selvfølgelig å kvitte meg med PCen og finne på noe annet da dette er rimelig håpløst.

Maskinen skal inn på service i slutten av juli (rekker ikke før pga ferie).

Da bør de vel bytte både skjermkort, HDD og HDMI port vil jeg tro? Håper iallefall at maskinen blir mer stabil etter service.

Lastet ned Speedfan, her er hva den viste etter noen minutters surfing (se vedlegg):

post-76319-0-49020200-1341750064_thumb.jpg

Det ser ut til at maskinen er for varm?

Jeg bruker et Samsung program som heter "Easy settings" der man kan justere viftehastighet slik at den støyer minst mulig. Jeg har kun fulgt standard innstillinger fra jeg fikk PCen, så er vel lite trolig at det er noe problem?

Noen flere gode forslag til hva som kan være galt?

Takk!

/OC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...