Mikkis2k Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hei, jeg tenkte å skaffe meg en ny data. Målet her er at den skal klare å spille full-HD youtube filmer uten tegn til slapphet i filmen. Den skal kunne spille av full-hd.mkv filer, og skal takle photoshop uten problemer. Hva jeg tenkte å betale: Helst 2500, men kan strekkes til 3000kr. hva jeg helst vill ha: 8GB minne, DVD-Brenner hva som er en MUST: Skjerkortet er nødt å ha HDMI med lyd over. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Har du noen gamle deler å bruke eller skal du ha absolutt alt nytt? Hvis du har noe liggende fra før kan det fungere, men hvis du trenger å kjøpe/bytte alt vil jeg påstå kravene dine er i overkant optimistiske i forhold til budsjettet. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Er HDMI Virkelig 100% nødvending? Hvis ikke så er denne Data'n en mulighet. (Butikken er Dustinhome.no) Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Trolling? ikke trolling, helt seriøs. Er HDMI Virkelig 100% nødvending? Hvis ikke så er denne Data'n en mulighet. (Butikken er Dustinhome.no) hehe ja, er 100'% nødvendig :/ skal være en "htpc", men forsatt en god en:P og ikke en sånn ferdig zotac box lignende ting:P btw.. jeg vet at SSD er kjappt og alt det der... men jeg kommer til å lagre ganske mye.. i og med at jeg bruker photoshop, og jeg kommer til og ha mange programmer.. og 60gb er alt for lite for meg:P Endret 8. juli 2012 av Mikkis2k Lenke til kommentar
handir Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg ville hatt en så liten PC som mulig som HTPC, så her er mitt forslag. Ingen erfaring med om strømforsyninga støyer eller vibrasjonsdemping i forhold til kabinettet, men hovedkortet er plassert på toppen så det ser ut som kjøling av APUen skal gå greit Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Jeg ville hatt en så liten PC som mulig som HTPC, så her er mitt forslag. Ingen erfaring med om strømforsyninga støyer eller vibrasjonsdemping i forhold til kabinettet, men hovedkortet er plassert på toppen så det ser ut som kjøling av APUen skal gå greit ser bra ut , men visst 500gb koster så mye nå.. så ser jeg nesten ikke vitsen å betale det:P ssd koster mindre i 64GB :/ teit. Kan jo alltids ha en ekstern men 1 spm.. jeg ser det er bare 2 USB2.0.... Jeg trenger tastatur,mus,ekstern og mobilen.. alle de er USB 2.0.... så er det 4 USB3.0..... kan e bruke noen av disse til mine USB 2.0? Endret 8. juli 2012 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg har kommet fram til dette... Hva kan jeg endre? for å få det billigere? Hvorfor ATX og ikke M-ITX?: For 2 ekstra usb 2.0 i front, og det trenger jeg! Hvorfor det hovedkortet?: Det har HDMI Hvorfor SSD og ikke HDD: Vell.. den var jo billigere, og SSD er kjappere.. Lenke til kommentar
handir Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 USB 3.0 er bakoverkompatibel, du kan bruke 2.0 i 3.0. Det er ikke plass til ATX i det kabinettet, kun m-ATX Her er forsåvidt en utgave med 2 USB i front: http://www.dustinhome.no/product/5010628627/morex-6610-mini-itx-250w-black/#intcmp=searchProvider_dacsa SSD ville jeg også valgt over HDD siden du har ekstern lagring Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) USB 3.0 er bakoverkompatibel, du kan bruke 2.0 i 3.0. Det er ikke plass til ATX i det kabinettet, kun m-ATX Her er forsåvidt en utgave med 2 USB i front: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa SSD ville jeg også valgt over HDD siden du har ekstern lagring Doh.. haha så ikke på det xD teit feil fra min side Da blir det slik da!.... Du er sikker på at 250W er nokk..? Endret 8. juli 2012 av Mikkis2k Lenke til kommentar
handir Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Uten å vite noe om hvordan railene i strømforsyninga er, så vil jeg likevel driste meg til å si at det er mer enn nok. Jeg målte denne APUen til å dra 125-ish watt fra veggen i unigine heaven i et miditower med et par vifter og HDD, altså trekker den ca 100W som er oppgitt TDP. Når PSUen skal gi 250W output så skal ikke det være noe problem. Men jeg er som sagt skeptisk til om den støyer veldig, kan ikke finne noen reviews, så det er en risiko... Men du vil ikke heller ha 6610 med USB-utganger i front da, hvis du går den veien? Endret 8. juli 2012 av handir Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Uten å vite noe om hvordan railene i strømforsyninga er, så vil jeg likevel driste meg til å si at det er mer enn nok. Jeg målte denne APUen til å dra 125-ish watt fra veggen i unigine heaven i et miditower med et par vifter og HDD, altså trekker den ca 100W som er oppgitt TDP. Når PSUen skal gi 250W output så skal ikke det være noe problem. Men jeg er som sagt skeptisk til om den støyer veldig, kan ikke finne noen reviews, så det er en risiko... Men du vil ikke heller ha 6610 med USB-utganger i front da, hvis du går den veien? Kanskje, for den har 300W isteden for 250 jeg må bare tenke litt på det men takker for kjempe god hjelp. Er det kun den SSD'n som er bra? er en fra Corsair på 64GB til 400 og noe. hvilket valg er best der..? Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg ville vurdert billigere CPU og hovedkort. Da kan du spare nesten 600 kroner. F.eks. Intel G540 til 349 kr og ASUS P8H61-M PRO B3 H61 S-1155 M-ATX til 579 kr. G540 er ca like rask pr kjerne som AMD'en, men den har kun to kjerner. Da er spørsmålet om programmene du skal bruke utnytter mer enn to kjerner. Hvis ikke er det ikke noe poeng med så dyr CPU. Crucial m4 og Samsung 830 er de SSD'ene som anbefales for tiden. Lenke til kommentar
handir Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 vil tippe at det er en SSD for SATA II og derfor er den nok ikke like rask. Intel 330 er laget for SATA III og derfor veldig rask og ikke minst så er den veldig stabil. Følger også med 3.5" til 2.5" brakett med 330en, typisk ting som ikke følger med OCZ f.eks.. Nå kan jo en SSD bare teipes fast uansett da, men likevel Tenker noe i samme baner som dette som HTPC selv, men jeg vil nok gå for 120gb 330en på tilbud til 800,- nå, er ganske bra pris/gb det. Lurer også på å legge litt mer i kabinett/PSU samt kanskje vente på AMD Trinity APUene. Vi får gå i tenkeboksen begge to Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg ville vurdert billigere CPU og hovedkort. Da kan du spare nesten 600 kroner. F.eks. Intel G540 til 349 kr og ASUS P8H61-M PRO B3 H61 S-1155 M-ATX til 579 kr. G540 er ca like rask pr kjerne som AMD'en, men den har kun to kjerner. Da er spørsmålet om programmene du skal bruke utnytter mer enn to kjerner. Hvis ikke er det ikke noe poeng med så dyr CPU. Crucial m4 og Samsung 830 er de SSD'ene som anbefales for tiden. meste parten photoshop, film redigering, film titting i full-HD det er en must at den har HDMI. vil tippe at det er en SSD for SATA II og derfor er den nok ikke like rask. Intel 330 er laget for SATA III og derfor veldig rask og ikke minst så er den veldig stabil. Følger også med 3.5" til 2.5" brakett med 330en, typisk ting som ikke følger med OCZ f.eks.. Nå kan jo en SSD bare teipes fast uansett da, men likevel Tenker noe i samme baner som dette som HTPC selv, men jeg vil nok gå for 120gb 330en på tilbud til 800,- nå, er ganske bra pris/gb det. Lurer også på å legge litt mer i kabinett/PSU samt kanskje vente på AMD Trinity APUene. Vi får gå i tenkeboksen begge to sant, men jeg skal kun bruke den til det jeg skrev:P altså film titting i fullHD og litt redigering i photoshop osv:P og erke vits for meg som ikke skal spille eller lignende, og har 3TB ekstern Lenke til kommentar
handir Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Intel HD er et godt alternativ det. Grunnen til at jeg personlig ikke vil ha det er at jeg har lest at i 24fps film så blir det av og til bittelitt stutter. Ryktes at Llano ikke har dette problemet, hvertfall ikke i samme grad. Nå skal jeg ikke påstå at dette er fakta, men jeg er helt anal på bildeflyt, så irriterer meg i hjel over sånne småting. Tør ikke ta sjansen Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Intel HD er et godt alternativ det. Grunnen til at jeg personlig ikke vil ha det er at jeg har lest at i 24fps film så blir det av og til bittelitt stutter. Ryktes at Llano ikke har dette problemet, hvertfall ikke i samme grad. Nå skal jeg ikke påstå at dette er fakta, men jeg er helt anal på bildeflyt, så irriterer meg i hjel over sånne småting. Tør ikke ta sjansen ' er helt lik deg:P skalke være lag i film! da skal det i såfall være tvns feil:P bare å oppgradere tv visst det skjer senere:P 100Hz er helt ok for meg:P men mer hadde vørt morro. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette for samme pris men med postoppkrav? dustin tar kun visa.. og jeg betaler ikke forskudd uansett hvem det der som selger:P Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 hva med OCZ Agility 3? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Da var den bestilt.. Ble litt anderledes..bestemte meg for 4GB til og begynne med, og gikk for OCZ Agility 3.. vi får se åssen detta går:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå