geekfreak Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg skal splitte parabol signalet fra 1.etg og ned til kjeller. Jeg vil gjerne ha HDMI signaler i kjeller også, og siden trådløs HDMI er dyrt tenkte jeg å gå for en HDMI over Cat5e extender. En slik extender krever 2xCat5e kabler til hver adapter. Jeg har bare plass til 1 Cat5e kabel i røret ned til kjeller og lurer på om det vil gå greit å koble på en switch i hver ende? Eller vil ikke den klare å overføre HDMI signaler da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Nei, en switch er for Ethernet. En slik extender har ingenting med Ethernet å gjøre, selv om det bruker samme type kabel. Grunnen til at det trengs to kabler er at det ikke blir nok kapasitet med bare en. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Det var dumt Har noen tips til en rimelig trådløs HDMI extender da? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Det beste er nok å bruke et flerbruker parabolhode og en kabel til hver tuner, Slike delte løsninger betyr at dem må se på samme kanal hele tiden, Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Siden jeg ikke har mulighet til å trekke 2xCat5e kabler til HDMI extender, kan jeg bruke nettverk via strømnettet og koble på HDMI over Cat5e extenderen i den? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Igjen, viser til mitt forrige svar. En HDMI ekstender ikke har noe med Ethernet å gjøre. HDMI ekstender bruker Cat5 kabler, men det betyr altså ikke at du kan mikse inn annet utstyr bare fordi det tilfeldigvis bruker samme type kabel. Lenke til kommentar
lolkyb Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Siden jeg ikke har mulighet til å trekke 2xCat5e kabler til HDMI extender, kan jeg bruke nettverk via strømnettet og koble på HDMI over Cat5e extenderen i den? Du kan kjøpe en HDMI-SDI konverter, og trekke en coaxkabel, men det blir nok ganske dyrt. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Kan du gi link og pris til en slik konverter? Nå har jeg vanlig antennekabel ned til kjeller. Bildet fra antenna (digitalt bakkenett) blir vel bra, men split-signalene fra parabolen blir uklare på HD-sendinger. Så hadde ønsket meg litt bedre bildekvalitet Siste utvei blir å trekke ny kabel fra parabolhodet. En annen mulighet er å fjerne antennekabelen i kabelrøret nå, slik at jeg får plass til en Cat5e kabel til. Lenke til kommentar
lolkyb Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 http://www.blackmagicdesign.com/products/miniconverters/ du trenger en HDMI->SDI, og en SDI->HDMI, så det blir jo 600 dollar.. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Hehe, ok. Da avventer jeg litt. Går nok for trådløs HDMI eller tar ut nåværende coax kabel fra kabelrøret for å få plass til 2xCat5e Takk for alle svar. Lenke til kommentar
nixon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Gammel tråd, men jeg er ute etter det samme som trådstarter (HDMI over Cat med 1 kabel). Vurderer å prøve en av denne typen: http://www.aliexpress.com/item/2016-New-FJGEAR-HDMI-Extender-Transmitter-TX-RX-HDMI-V1-4-HD-1080P-to-30M-Over/32765723756.html?spm=2114.13010208.99999999.300.iYFW1C til US$ 13 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Det finnes mange HDMI ekstendere som kun benytter 1 cat kabel. Har benyttet mange slike i jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå