Gå til innhold

HDMI extender over Cat5e

Anbefalte innlegg

Jeg skal splitte parabol signalet fra 1.etg og ned til kjeller. Jeg vil gjerne ha HDMI signaler i kjeller også, og siden trådløs HDMI er dyrt tenkte jeg å gå for en HDMI over Cat5e extender.

En slik extender krever 2xCat5e kabler til hver adapter. Jeg har bare plass til 1 Cat5e kabel i røret ned til kjeller og lurer på om det vil gå greit å koble på en switch i hver ende? Eller vil ikke den klare å overføre HDMI signaler da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Siden jeg ikke har mulighet til å trekke 2xCat5e kabler til HDMI extender, kan jeg bruke nettverk via strømnettet og koble på HDMI over Cat5e extenderen i den?

Du kan kjøpe en HDMI-SDI konverter, og trekke en coaxkabel, men det blir nok ganske dyrt.

Lenke til kommentar

Kan du gi link og pris til en slik konverter? Nå har jeg vanlig antennekabel ned til kjeller. Bildet fra antenna (digitalt bakkenett) blir vel bra, men split-signalene fra parabolen blir uklare på HD-sendinger. Så hadde ønsket meg litt bedre bildekvalitet ;) Siste utvei blir å trekke ny kabel fra parabolhodet. En annen mulighet er å fjerne antennekabelen i kabelrøret nå, slik at jeg får plass til en Cat5e kabel til.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...