Spenis Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Hei. Jeg og en venn har planer om å starte en humorside som vi skal ha .no på, men * .no - Søker må være en norsk organisasjon eller firma. Hvordan registrerer vi det som en norsk organisasjon? Jeg skal bruke one.com som webhotell. Takk for svar på forhånd. Endret 7. juli 2012 av Spenis Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Du må være registrert som et firma eller en organisasjon i brønnøysundsregisteret. Når firmaet er registrert, vil du få et organisasjonsnummer som du må bruke under registreringen av domenet. Endret 7. juli 2012 av Scriptgutten Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Du må være registrert som et firma eller en organisasjon i brønnøysundsregisteret. Når firmaet er registrert, vil du få et organisasjonsnummer som du må bruke under registreringen av domenet. Da må jeg registrere meg som en organisajon i brønnøysundsregisteret på denne linken? http://www.brreg.no/registrering/ Nå vet jo ikke du hva slags side vi skal lage, men tror du vi kan bruke Registrering av frivillig virksomhet, vi skal lage en slags humor side. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg har ingen erfaring selv med å drive egen virksomhet, så jeg kan ikke si så veldig mye om hva som blir den beste organisasjonsformen, det er sikkert noen typer der du må ha regnskap og regnskapsfører og andre der du ikke må. Den første tanken som slår meg er å starte et enkeltmannsforetak, for da har du ihvertfall litt fleksibilitet på hva firmaet kan og ikke kan gjøre, ihvertfall hvis du skulle ha utvidet ideen senere, og jeg mener at sålenge inntekten i firmaet er under 50000kr i året så trenger man ikke revisor eller regnskapsfører (eller noe i den duren, jeg kan ikke detaljene 100%) Det kan godt være det finnes bedre alternativer til organisasjonsform, men da må du nesten få noen tips fra noen som har vært borti det å drive egen virksomhet selv. Bare husk at det er ikke nødvendigvis "bare bare" å starte en organisasjon, du må regne med at det kan koste noen kroner å registrere den, og at det kan bli en del papirarbeid og årlige ting og tang som kanskje må fikses, og det kan nok være en fordel å sette seg inn i regelverket før man hopper i det, slik at man ikke dummer seg ut og får lovens lange arm på nakken. Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg har ingen erfaring selv med å drive egen virksomhet, så jeg kan ikke si så veldig mye om hva som blir den beste organisasjonsformen, det er sikkert noen typer der du må ha regnskap og regnskapsfører og andre der du ikke må. Den første tanken som slår meg er å starte et enkeltmannsforetak, for da har du ihvertfall litt fleksibilitet på hva firmaet kan og ikke kan gjøre, ihvertfall hvis du skulle ha utvidet ideen senere, og jeg mener at sålenge inntekten i firmaet er under 50000kr i året så trenger man ikke revisor eller regnskapsfører (eller noe i den duren, jeg kan ikke detaljene 100%) Det kan godt være det finnes bedre alternativer til organisasjonsform, men da må du nesten få noen tips fra noen som har vært borti det å drive egen virksomhet selv. Bare husk at det er ikke nødvendigvis "bare bare" å starte en organisasjon, du må regne med at det kan koste noen kroner å registrere den, og at det kan bli en del papirarbeid og årlige ting og tang som kanskje må fikses, og det kan nok være en fordel å sette seg inn i regelverket før man hopper i det, slik at man ikke dummer seg ut og får lovens lange arm på nakken. Tusen takk for svar, jeg tror jeg nøyer meg med .net heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå