Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Webcamera fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Helt ny PC. UX31A. Har kjørt asus live update, dvs. "kjørt" er å ta i, for når jeg starter programmet, skjer det ingenting... Går ut ifra at alle driverne er installert på maskinen, men jeg finner altså ikke webcameraet mitt, noe Skype heller ikke gjør... Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hadde helt rett! Det var LifeFrame som var driver for WebCam'n min. Har nå oppdatert denne. Får dessverre fortsatt samme feilmelding når jeg starter programmet; "ingen kamera-enhet funnet" =/

ang. siden du postet: "A camera is required for this demonstration." og Click "Allow" : To Activate Your Webcam. -hvor står "allow"? :p

Lenke til kommentar

Når du starter Asus Live Update så havner programmet minimert nede ved siden av klokken. Du skal kunne dobbeltklikk på ikonet for å få opp selve programvinduet.

Har du kommet noe videre med webkameraet ennå ? Er det noe annet enn kameraet som ikke fungerer ? USB porter, lyd, osv.

Virker jo nesten som om maskinen ble leverte med ett defekt kamera.

Når du starter Lifeframe, lyser lampen som indikerer at kameraet er slått på ?

I Lifeframe finnes det en bitteliten skiftenøkkel for å velge "advanced settings". Gå dit og sjekk at video device er satt til USB Webcam.

Og til slutt, har kameraet noengang fungert ?

Endret av Sozinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du starter Asus Live Update så havner programmet minimert nede ved siden av klokken. Du skal kunne dobbeltklikk på ikonet for å få opp selve programvinduet.

Ahh, takk! :)

Har du kommet noe videre med webkameraet ennå ? Er det noe annet enn kameraet som ikke fungerer ? USB porter, lyd, osv.

Ikke noe videre, nei :nei: nei, alt virker fint. Har problemer med å tilkoble trådløst til routeren min, men det er nok routeren, for klarer fint å koble til på naboens nett :p

Virker jo nesten som om maskinen ble leverte med ett defekt kamera.

Det kan virke sånn, men nå skal ikke jeg skryte på meg noen dataferdigheter her, altså! Win7 har jeg aldri prøvd før, så det er nytt! :) Samme med webcamera på laptop, det har jeg aldri hatt før..

Når du starter Lifeframe, lyser lampen som indikerer at kameraet er slått på ?

I Lifeframe finnes det en bitteliten skiftenøkkel for å velge "advanced settings". Gå dit og sjekk at video device er satt til USB Webcam.

Og til slutt, har kameraet noengang fungert ?

Hvilken lampe? :p Se bilde. Idet jeg åpner LF, står det at den ikke finner noen kameraenhet tilkoblet. Nei, jeg har aldri fått det til å fungere...

Ooog bildet....

post-213142-0-31989800-1342542056_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei! Det er en liten lysdiode ved siden av webkameraet som skal lyset når kameraet er aktivt.

"No video capture device" indikerer jo at programvaren ikke finner kameraet. På min maskin står det "USB2.0 HD UVC WebCam" der.

Det er ett par ting jeg ville prøvd:

• Legge inn USB3 driveren på nytt som nevnt ovenfor
  • Forsøke systemgjenoppretting til første dagen du hadde maskinen
  • Gjenopprette maskinen til fabrikkinnstillinger

Systemgjenoppretting finner du her: kontrollpanel > system og sikkerhet > system>systembeskyttelse > systemgjenoppretting. Denne prosessen rører ikke dokumenter og lignende du har lagt inn.

Gjenoppretting av maskinen til fabrikkinnstillinger gjør du ved å trykke F9 rett etter at du har slått på maskinen. Denne prosessen fjerner alt du har lagt inn på maskinen.

Hvis ikke noe av dette hjelper, eventuelt hvis du ikke føler for å gjøre dette selv, tar du kontakt der du kjøpte maskinen og forklarer hva som har skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

(fra venstre til høyre, ned)

Har ikke foretatt meg noe nytt, enda. USB3-driveren har jeg installert på nytt fra før av. Mener å huske jeg fikk valg om å fjerne eller å installere på nytt. Jeg tok installere på nytt. Det burde gjort jobben det, eller burde jeg ha fjernet det manuelt først?

Ender vel med å gjenopprette maskinen til fabrikkinstillinger...

Lenke til kommentar

Merkelig... Den finner først kameraet og så finner den ikke kameraet ? Tror PCen din har en "skrue løs", eventuelt ledning ;)

Hvis USB portene fungerer (mus, minnepinne eller lignende) så er USB3 driveren korrekt installert.

Du kan prøve gjenoppretting først hvis du ikke har gjort det allerede, deretter er full recovery siste utvei før en tur tilbake til forhandler ser det ut til (=

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...