TheLittlePoet Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Helt ny PC. UX31A. Har kjørt asus live update, dvs. "kjørt" er å ta i, for når jeg starter programmet, skjer det ingenting... Går ut ifra at alle driverne er installert på maskinen, men jeg finner altså ikke webcameraet mitt, noe Skype heller ikke gjør... Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hmm, du har ikke avinstallert bloatware og avinstallert noe webcam software ved en feiltagelse? Du kan prøve å legge inn lifeframe på nytt, tror driverene til webcamet ligger i det programmet(?) LifeFrame3_Win7_64_Z311.zip Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Nei, har ikke avinstallert noe som helst. Ang. lifeframe, så vet jeg ikke. Har programmet. Når jeg startet det, sa det at jeg ikke hadde tilkoblet noen kamera-enhet, så går egentlig ut ifra at det er til digitalkamera o.l., uten at jeg vet det sikkert. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Finner du webcameraet på enhetsbehandling? Under f.eks "imaging devices"? Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 JA! "USB2.0 HD UVC WebCam". Hva nå? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Da er hvertfall driveren inne Du kan prøve å reinstallere driveren. For å sjekke om det kan være et programvare problem, kan du teste webcamet på denne siden: http://www.testmycam.com/ Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Du hadde helt rett! Det var LifeFrame som var driver for WebCam'n min. Har nå oppdatert denne. Får dessverre fortsatt samme feilmelding når jeg starter programmet; "ingen kamera-enhet funnet" =/ ang. siden du postet: "A camera is required for this demonstration." og Click "Allow" : To Activate Your Webcam. -hvor står "allow"? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hvis siden finner webcameraet, skal det se slik ut: 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg tror det er en update fra Asus som har skylden. Googlet litt, og det var noen som fikk webcamen til å fungere etter at de hadde avinstallert "USB Charger Plus", verdt et forsøk. Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Ser ikke sånn ut, nei:-P Ok, kjører på:-) Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Det hjalp ikke=/ Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 La du inn noen oppdateringer på laptopen da du fikk den? Du kan prøve system restore, og gå tilbake til da laptopen var helt fersk. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Du kan også prøve å legge inn usb3 driveren på nytt. USB3_Intel_Win7_64_Z104225.zip Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Nei. Har nettopp begynt å bruke den, så har ikke installert/slettet noe som helst, før jeg satt igang på denne tråden her Gjort. Ingen endring =/ Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Når du starter Asus Live Update så havner programmet minimert nede ved siden av klokken. Du skal kunne dobbeltklikk på ikonet for å få opp selve programvinduet. Har du kommet noe videre med webkameraet ennå ? Er det noe annet enn kameraet som ikke fungerer ? USB porter, lyd, osv. Virker jo nesten som om maskinen ble leverte med ett defekt kamera. Når du starter Lifeframe, lyser lampen som indikerer at kameraet er slått på ? I Lifeframe finnes det en bitteliten skiftenøkkel for å velge "advanced settings". Gå dit og sjekk at video device er satt til USB Webcam. Og til slutt, har kameraet noengang fungert ? Endret 16. juli 2012 av Sozinho 1 Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Når du starter Asus Live Update så havner programmet minimert nede ved siden av klokken. Du skal kunne dobbeltklikk på ikonet for å få opp selve programvinduet. Ahh, takk! Har du kommet noe videre med webkameraet ennå ? Er det noe annet enn kameraet som ikke fungerer ? USB porter, lyd, osv. Ikke noe videre, nei nei, alt virker fint. Har problemer med å tilkoble trådløst til routeren min, men det er nok routeren, for klarer fint å koble til på naboens nett Virker jo nesten som om maskinen ble leverte med ett defekt kamera. Det kan virke sånn, men nå skal ikke jeg skryte på meg noen dataferdigheter her, altså! Win7 har jeg aldri prøvd før, så det er nytt! Samme med webcamera på laptop, det har jeg aldri hatt før.. Når du starter Lifeframe, lyser lampen som indikerer at kameraet er slått på ? I Lifeframe finnes det en bitteliten skiftenøkkel for å velge "advanced settings". Gå dit og sjekk at video device er satt til USB Webcam. Og til slutt, har kameraet noengang fungert ? Hvilken lampe? Se bilde. Idet jeg åpner LF, står det at den ikke finner noen kameraenhet tilkoblet. Nei, jeg har aldri fått det til å fungere... Ooog bildet.... Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hei! Det er en liten lysdiode ved siden av webkameraet som skal lyset når kameraet er aktivt. "No video capture device" indikerer jo at programvaren ikke finner kameraet. På min maskin står det "USB2.0 HD UVC WebCam" der. Det er ett par ting jeg ville prøvd: Legge inn USB3 driveren på nytt som nevnt ovenfor Forsøke systemgjenoppretting til første dagen du hadde maskinen Gjenopprette maskinen til fabrikkinnstillinger Systemgjenoppretting finner du her: kontrollpanel > system og sikkerhet > system>systembeskyttelse > systemgjenoppretting. Denne prosessen rører ikke dokumenter og lignende du har lagt inn. Gjenoppretting av maskinen til fabrikkinnstillinger gjør du ved å trykke F9 rett etter at du har slått på maskinen. Denne prosessen fjerner alt du har lagt inn på maskinen. Hvis ikke noe av dette hjelper, eventuelt hvis du ikke føler for å gjøre dette selv, tar du kontakt der du kjøpte maskinen og forklarer hva som har skjedd. 1 Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Først og fremst; takk for gode tilbakemeldinger! :-) Opplevde noe rart...: (kronologisk opplevelse) Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 (fra venstre til høyre, ned) Har ikke foretatt meg noe nytt, enda. USB3-driveren har jeg installert på nytt fra før av. Mener å huske jeg fikk valg om å fjerne eller å installere på nytt. Jeg tok installere på nytt. Det burde gjort jobben det, eller burde jeg ha fjernet det manuelt først? Ender vel med å gjenopprette maskinen til fabrikkinstillinger... Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Merkelig... Den finner først kameraet og så finner den ikke kameraet ? Tror PCen din har en "skrue løs", eventuelt ledning Hvis USB portene fungerer (mus, minnepinne eller lignende) så er USB3 driveren korrekt installert. Du kan prøve gjenoppretting først hvis du ikke har gjort det allerede, deretter er full recovery siste utvei før en tur tilbake til forhandler ser det ut til (= Endret 18. juli 2012 av Sozinho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå