Gå til innhold

Endret noen av dere studiepreferanser innen 1 juli?

PeterB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste er vel kanskje å se på statistikken til samordnaopptak? fordelingen av søkere osv, de har mye rart liggende på sia si, er bare å finn -> bearbeide -> analysere så finner du ut litt av hvert =) Men hvis du tenker men utenom det så er jeg enig i "Henrik B": Kan du være litt mer konkret?

Lenke til kommentar

Ok. Hva positivt resp negativt i synet på studiested og studieprogram fikk dere evt til å endre preferanser? Jeg er ute etter konkrete tilfeller og begrunnelser ift programmer, universiteter og byer.

Endret av PeterB
Lenke til kommentar

Av ren nyskjerrighet; hvorfor lurer du på detta?

Selv endra jeg ingenting, fordi, jeg tenkte nøye igjennom hva jeg ville søke på forhånd, og hadde bestemt meg i det jeg la inn søknaden... ikke verdens mest spennende historie...

Sånn side-note, det legges vannvittig mye fokus på hvor man studerer (da tenkt, geografisk, mange som med vilje holder seg innen et par timer reise av mor og far / andre venner, og lar dette gå ut over studier de søker på) og hvilken skole det er (mange som føler at "ånei, jeg måååå gå på UiO, UiB eller NTNU for å få meg en utdannelse som er verdt noe...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...