Royder1983 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hei Jeg har en tv skjerm (LCD) kjøpt i 2008, som jeg nylig sendte inn til reperasjon for andre gang. (ikke samme feil) jeg får beskjed fra verkstedet ca 14 dager etter innsending at skjermen ikke lar seg reparere. Har fått fikset kjøpskvittering og slikt og dem har godtatt reklamasjonen min. Det jeg lurer på er egentlig, hva jeg kan vente meg fra Euronics. Da jeg kjøpte skjermen kostet den i underkant av 19 tusen... Kan jeg forvente meg en skjerm som koster 19 tusen i dag, eller kan jeg bare forvente en skjerm med samme spesifikasjoner?? en annen ting er jo at dette var en samsung skjerm... Da kan jeg vell forvente å få en samsung skjerm av dem?? Har ikke vært borti denne problemstillingen før så er litt spent... Roy Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 I utgangspunktet har du krav på en tilsvarende vare - altså tilsvarende spesifisert. Har du ytterligere preferanser bør du kontakte dem om det slik at du i det minste gir dem mulighet til å etterkomme disse om det skulle være aktuelt. Det er godt mulig du kan argumentere for at du ønsker Samsung om de innledningsvis ønsker å gi deg noe annet, men jeg ville ikke antatt noen automatikk i akkurat det. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Omlevering: Det innebærer at produktet byttes med en ny tilsvarende eller liknende vare, komplett i kartong. Du får også ny garanti og reklamasjonsrett. Grunnen til at man gjør en omlevering kan være at reparasjon ikke er mulig, at samme feil har oppstått tre ganger eller at reparasjonstiden har tatt uvanlig lang tid. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Grunnen til at man gjør en omlevering kan være at [...] samme feil har oppstått tre ganger Bare for å pirke litt: omlevering er også en form for avhjelp, og ved tredje gang samme mangel har man krav på å heve kjøpet. Dette gjelder uavhengig av om tidligere avhjelpsforsøk har inkludert omlevering. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Grunnen til at man gjør en omlevering kan være at [...] samme feil har oppstått tre ganger Bare for å pirke litt: omlevering er også en form for avhjelp, og ved tredje gang samme mangel har man krav på å heve kjøpet. Dette gjelder uavhengig av om tidligere avhjelpsforsøk har inkludert omlevering. riktig, det var neste punkt på listen til elkjop.. men orket ikke kopiere hele siden det ikke var aktuelt i dette tilfellet. Så man har rett på å heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake om samme feil har skjedd tre ganger. Lenke til kommentar
Royder1983 Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 takk for svar folkens.. håper da inderlig jeg får en samsung skjerm.. hadde jo vært kjipt å levert inn en samsung skjerm til 19 lapper mot å få en lg skjerm......jeg kjenner godt til derre med 3dje gangs reperasjon.. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 LG har da mange gode skjermer, og særlig sammenlignet med skjermer som er fire år gamle Lenke til kommentar
Royder1983 Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 LG har da mange gode skjermer, og særlig sammenlignet med skjermer som er fire år gamle ja dem har sikkert masse bra i skjerm, men skjermen jeg hadde var samsung, mobilen, bluerayspillern og pcn jeg har er samsung.. og det funker bra sammen ;-)) allshare funker greit sånn sett Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Der har du et godt argument. Om omlevering til f.eks. LG-TV vil medføre at du mister funksjonalitet du hadde tidligere, er jo ikke LG-TVen tilsvarende spesifisert Som sagt, slike ting bør du opplyse selger om, helst så fort som mulig, slik at de kan ta høyde for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå