vEMi Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Kort innledning. Hadde en kuk på besøk i go tro at han sku låne printeren, bla bla han fikk den ikke til å funke osv osv så da satt han med pcn noen timer. Etter å ha sjekket fant jeg en oppdatering som het Agent Up, søkte på nett å fant ut at det var trojaner (?) Så nå lurer jeg på følgende, hvordan fjerne enheten han brukte på routern slik at han ikke har tilgang til den flere ganger? 2. Hvordan kan jeg spore å fjerne denne trojaneren vis den enda er på pcn? Routeren er en Jensen Air:Link 1000g. Håper på svar som gjerne e litt utfyllende da jeg er relativt lite erfart me dette. Takk. Lenke til kommentar
Royder1983 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Er ikke så alt for erfaren med dette selv, men om du har mulighet så bytt passord på nettverket, om han brukte din pc og har lastet inn en keylogger så må du bruke en annen pc enn den han brukte.... Lenke til kommentar
vEMi Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Skal gjøre det men han la til sin egen tlf på hjemme nettverket, vis jeg skifter passord vil han ha tilgang til nettverket via mobilen etter jeg ha skiftet passordet eller må han ha det nye samt hvordan sjekke om trojaneren er borte? Er det best å formatere pcn han satt med? Lenke til kommentar
alfal Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Viss du bytter lås i døren din vil da den gamle nøkkelen fungere????? Og til det siste viss du hadde giddet å bruke 5min av din dyrebare tid på google så finner du det du trenger. http://www.google.com/search?q=Agent+Up&ie=utf-8&oe=utf-8&client=ubuntu&channel=fs#hl=no&client=ubuntu&hs=jXw&channel=fs&sclient=psy-ab&q=Win32%2FAutoRun.Agent.UP&oq=Win32%2FAutoRun.Agent.UP&gs_l=serp.12..0i33i30l2.33943.33943.0.36952.1.1.0.0.0.0.169.169.0j1.1.0...0.0.B3zNFbQIpp0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=d5f87ded8777755b&biw=1301&bih=680 Lenke til kommentar
vEMi Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Nei har æ vanskelig for å tru at det funke så tar det til mæ spesielt siden æ har jobba som nøkkelsmed ^^ Så da skal æ skifte kode på routeren/hjemmenettverket Og tia mi e ikke så dyrbar men tru mæ, æ har googla. Men som sagt e ikke så kraftig inne på d her. Skal æ tørre å spørre hvordan æ skal utføre det som står i linkan? Pcn som han lånte e fette treg no så ane liksom ikje kordan æ skal gå frem, når æ e på start meny linja så virke det som at den jobbe alt den kan så muse visern blir bare runding som snurrer konstant.. Beklager at æ ikke kan så mye data, e jo derfor æ håpe på svar her i formumet... Lenke til kommentar
alfal Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Siden den er treg ville jeg faktisk bare kjørt en ny installasjon på OS og skal du gjøre dette vil jeg på det sterkeste anbefale Linux så slipper du all dritten som følger med Windows. Min mor på 65år har linux på sin pc og det har ikke vert noe tull med pc hennes etter jeg la inn Linux (ca 3år). http://www.ubuntu.com/ http://www.ubuntu.com/ubuntu/take-the-tour Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå