Gå til innhold

[Løst] Skal kjøpe gullfisker


Anbefalte innlegg

Å ha fisker som har et minimumskrav på 200liter i 28liter er dyremishandling. Du vil heller ikke ha pumpe og filter som er et krav for nesten all fisk. Du virker til å ha alt for lite kunnskap om akvariehold.

200 liter for 2 oppdrets-gullfisk en del, som forresten gjerne ikke blir så store som 38cm da de gjene er avlet ned i størrelse, med tilhørende masse problemer.

 

at 28 liter med pumpe og filter er dyremishandling er jeg uenig i, men er enig i at de absolutt burde hatt mye mer.

Men tipper du kan mer om det enn meg.

Som jeg sa, personlig minst 60 liter, men antagelig hade jeg bare hatt små-fisk der om jeg hadde skaffet meg det. Sist jeg hadde var på 2000 liter :D

 

 

Og en ting til, PUMPE MED FILTER!

Det er viktig, ellers dør de mye raskere enn de burde...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdrettvariantene har generelt mange problemer og burde ikke vært lovlige i det hele tatt. Men ja, de kan leve så optimalt som de er i stand til med sine problemer i et mye mindre akvarium enn den ekte gullfisken. Den ekte gullfisken har forsåvidt en forventet levetid på 15-20år.

 

Selv har jeg hatt 5-6 hann guppyer i et 21liters akvarium (sammen med noen eplesnegler og en ung ancistrus) og det gikk veldig bra selv om de vanligvis krever større. Uten hunner i samme akvarium er stressnivået mye lavere for den typen fisk, og det trenger ikke å være rom for hunnene til å rømme og gjemme seg fra de kronisk kåte hannene.

Endret av Flying
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...