Wimboo Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Det har oppstått noen problemer med min eksterne harddisk som jeg virkelig ikke aner hvordan jeg skal løse. Jeg har en iomega ekstern harddisk på 1TB. Vanligvis har jeg brukt den til Mac'en min og tatt sikkerhetskopieringer. Nå når jeg byttet skole, var jeg nødt til å levere tilbake Mac'en som var en skolepc. Bruker nå pappa sin HP Pavilion datamaskin. Har noen konfirmasjonsbilder på den eksterne harddisken som jeg gjerne skulle sett på. Problemet er at når jeg setter inn harddisken på maskinen til pappa, vises den ikke. Derimot når jeg høyreklikker på 'Computer' og trykker på 'Manage', og til slutt 'Disk Management' kommer den fram, og det står at den er frisk, eller 'Healthy', men den går ikke an å åpne på noe vis. Noen som vet hva problemet er, og eventuelt hvordan jeg kan løse det!? På forhånd takk for svar og råd! Mvh Frustert 18'åring Lenke til kommentar
Wimboo Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Restart pcen først Det er prøvd, samt å restarte harddisken. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Den eksterne harddisken er nok formatert med HFS+, noe windows ikke kan lese uten 3-parts programvare. F.eks Macdrive Gratis alternativ: http://sourceforge.net/projects/jhfsplus/ Lenke til kommentar
Wimboo Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Den eksterne harddisken er nok formatert med HFS+, noe windows ikke kan lese uten 3-parts programvare. F.eks Macdrive Gratis alternativ: http://sourceforge.n...jects/jhfsplus/ Prøvde programmet 'jhfsplus'. Disken dukker opp i listen, men når vi trykker 'Load' kommer 'Please first choose a Mount location (perferably a file)', også når jeg trykker 'ok' får jeg en 'Open' files vindu hvor den er på default folder documents, hvor jeg så ikke aner hva jeg skal gjøre videre. Ingen filer der. Er jeg teit eller har du en løsning til meg? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Du kan reformatere harddisken, men da mister du data på den, men i lengden er det kanskje det beste alternativet. Skal du bruke en disk for både mac og windows, da er exFat det beste formatet. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Den eksterne harddisken er nok formatert med HFS+, noe windows ikke kan lese uten 3-parts programvare. F.eks Macdrive Gratis alternativ: http://sourceforge.n...jects/jhfsplus/ Prøvde programmet 'jhfsplus'. Disken dukker opp i listen, men når vi trykker 'Load' kommer 'Please first choose a Mount location (perferably a file)', også når jeg trykker 'ok' får jeg en 'Open' files vindu hvor den er på default folder documents, hvor jeg så ikke aner hva jeg skal gjøre videre. Ingen filer der. Er jeg teit eller har du en løsning til meg? Du er ikke teit Jeg har ikke brukt programmet før, så jeg er ikke helt sikker på hvordan man bruker det. HFSExplorer ser ut til å være enklere i bruk(?). Du kan se om det programmet funker bedre http://www.catacombae.org/hfsx.html Med det programmet kan du kopiere over dataen du vil ha fra den eksterne harddisken over til harddisken i windows maskinen din. Etterpå kan du formatere disken til NTFS eller exFAT hvis du ønsker at disken skal være kompatibel med osx. Endret 7. juli 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det er forsåvidt en tredje løsning også. Bruke apple sine windows bootcamp drivere. Jeg bruker dem på PC'en min, husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg brukte driver dvd'en jeg hadde på macen min og kopierte ut bare hfs driveren og installerte det. Om du leter rundt på sider som insanelymac.com kan du sikker finne en guide, tror det var det jeg gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå