Redaksjonen. Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Ivrige nettsurfere bør kjenne sin Flash. Slik får du en ekstra time på batteriet Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 7. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. juli 2012 Oh the irony... 23 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Adblock er glimrende til dette formålet.. 8 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Adblock plus er nærmest påkrevd for alle nettlesere jeg bruker. Sider laster raskere, bruker mindre maskinkraft, du irriteres ikke ihjel av tullete reklamer, og ikke minst så blir nettsidene mye mer kompakte og leselige etter at reklamene er luket vekk. noscript er også en addon jeg vil annbefale for de som har litt mer peil. mens adblock plus er rimelig helautomatisk og bare påvirker reklamer så gir noscript deg total kontrol på hvilke aktive elementer som skal vises og brukes. Dens viktigste funksjon er uten tvil innenfor sikkerhet. Med noscript aktivert og en rimelig oppegående bruker bak spakene så har du nesten perfekt beskyttelse for alle web-baserte angrepsvektorer. -Stigma 6 Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Dere ville ikke anbefale Adblock, nei 5 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Dere ville ikke anbefale Adblock, nei Urk nei... de har nok konflikterende selvinteresser i forhold til reklame. Forståelig forsåvidt, men det er dumt at det skal oppstå en slik konflikt mellom redaksjonen og formidlingen av det som er både meget nyttig og relevant informasjon i forhold til temaet i artikkelen. Det er ikke alltid like åpenbart som dette tilfellet når slikt skjer... Jeg husker også denne store irriterende banneren de satte opp som reagerte på når du luket vekk reklamene i et forsøk å få folk til å ikke gjøre det. Det var ingen knapp eller noe sånt for å skjule den slik at du kunne kjøre "ja, jeg ser og forstår problemstillingen men velger å fortsette å fjerne reklamene". Det var litt skuffende. Heldigvis så har adblock plus en ekstra element-blocker som du kan definer egne elementer som skal fjernes også - så forsiden endte opp med å bli leselig igjen til slutt. -Stigma Endret 7. juli 2012 av Stigma 4 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Oh the irony... Jeg ler så jeg griner her... 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Testet med kun flashblock nå. Toppbanneret blir alltid blokkert, men har en variabel høyde. Stolpen til høyre blir blokkert når det er flash der. Resten er fortsatt der. Ghostery blokkerer faktisk alt, men ABP gjør det raskere. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Var det ikke QQ om at vi brukere blokkerte reklame og shit på blant annet hw.no for en stund siden? : ))) Jaja Ghostery it is. Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hva med "Enable plugins only on demand" i Opera? Helt genialt, og har vært der lenge. Dessuten tar den alle plugins, f.eks. java som også kan suge ut en del. 1 Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Adblock is your friend. 1 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hardware.no liker ikke annonseblokkering ... ... Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Det er jo bare å deaktivere på "manage AddOns" Da forsvinner hele det toppbanneret som flytter overskriftene på det du egentlig vil lese ned på mitten. De som fremdeles beveger seg er GIF, og kan stoppes med Esc-knappen. Flere Ad-blockere fjerner hele reklamen slik at den blir verdiløs for annonsøren, Esc-knappen stopper bare bevegelsen. Så er det vel opp til bladet hvordan de vil legge ut annonsen ? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Ingen som nevener ScriptNo til Chrome? Ellers har det seg jo sånn at bare det å scrolle mye tapper batteriet for strøm også. Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Man får ekstra mange ekstra timer & minutter fra laptoppen, hvis strømmen er koblet i, som på artikkelbildet. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Flash har vært avinnstallert i lang tid, adblock er på og ghostery innstallert. Og jeg kjører stasjonær, så batteritiden er ikke grunnen for min del. Jeg har dog Chrome som en backupløsning for de ytterst få gangene en eller annen gammeldags dusteside krever Flash. Jeg tror jeg bruker Chrome ca. en gang i måneden, eller deromkring Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Blinkende flash reklame ødelegger for alle som reklamerer, fordi det er den eneset grunnen for at jeg har ad-block plus No-script har jeg for sikkerhetens skyld, skulle jeg komme inn på "feil" side... Lenke til kommentar
brk Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Til dere som klager på reklamen.. Host opp noen kroner til folka som jobber og svetter for dere!. Fytti.. Endret 8. juli 2012 av brk Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Ja, reklamefirmaene har sikkert betalt gode penger for en Adobe Flash-lisens som plager livet av maskinen og brukeren. Skulle bare mangle Avvinntaller heller dritten og blokker alt som beveger på seg. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hva med "Enable plugins only on demand" i Opera? Helt genialt, og har vært der lenge. Dessuten tar den alle plugins, f.eks. java som også kan suge ut en del. Jepp, Firefox for det også snart: https://wiki.mozilla.org/Opt-in_activation_for_plugins Flash har vært avinnstallert i lang tid, adblock er på og ghostery innstallert.Er det noe poeng i å ha ghostery installert hvis man abonnerer på EasyList + EasyPrivacy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå