AimToMisbehave Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Når jeg bodde i Australia, bodde jeg rett ved en Lindt sjokoladebutikk som solgte sjokolade av 100% kakao. Er dette mulig å oppdrive her i Norge? Det nærmeste jeg har kommet er 86%, i Freia sin butikk langs Karl Johans Gate. Setter pris på råd om sjokolade i en hvilken som helst prosent høyere enn 86%. Endret 7. juli 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 google vet, det er din venn: google - sjokolade 100% kakao treff 1 treff 3 riktig nok samme sjokoladen da Lenke til kommentar
AimToMisbehave Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) google vet, det er din venn: google - sjokolade 100% kakao treff 1 treff 3 riktig nok samme sjokoladen da Takk, person som ser ut som en ung Atle Antonsen! Googlet det før, og så sjokoladen du lenker til, men kjøttetende meg vil helst unngå at pengene mine havner i nevene til vegan-djevler. Det ideelle ville vært om det var en fysisk butikk som solgte vanlig Freia eller Lindt sjokolade med 100%, og at jeg ikke trenger bestille sær sjokolade fra nettbutikk, men jeg antar det er lav sannsynlighet for det. Endret 7. juli 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 100%? Hvordan får de den til å henge i sammen? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Tror det vil være større sjanse for å få tak i det på ebay i UK eller US. Lenke til kommentar
AimToMisbehave Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Det er forresten denne jeg kjøpte i Australia, og som jeg har lett mest etter i Norge. De fleste supermarkeder selger dette merket (Lindt) i samme type innpakning, men kun opp til 75%. 100%? Hvordan får de den til å henge i sammen? Det er visstnok slik at kakao kommer i flere forskjellige former, og at noen av disse inkluderer akkurat tilstrekkelig med fett for at kakaoen kan stabiliseres i hard form. Den fjerde paragrafen for denne sjokoladebeskrivelsen nevner det (det gjelder en 99%, men er relevant). Endret 7. juli 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Om du er i Oslo kan du titte på de større matbutikkene som Meny og Ultra. Det kan hende de har noe inne. Hvis ikke kan du sjekke på Gutta på Haugen, Fromagerie på Majorstua og Jacobs. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 100% sjokolade smaker jo papp. Ta deg en skje kakaopulver for å finne ut hvordan det smaker. Hvis noen har et produkt påstås å være 100% kakao som ikke smaker kakaopulver så er det lureri! Finn deg noe 70+%, og sjekk at det ikke er brukt raffinert sukker, men rårørsukker. Da har man et produkt som er nogenlunde sunt og som smaker godt i tillegg. Lenke til kommentar
AimToMisbehave Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) 100% sjokolade smaker jo papp. Ta deg en skje kakaopulver for å finne ut hvordan det smaker. Hvis noen har et produkt påstås å være 100% kakao som ikke smaker kakaopulver så er det lureri! Finn deg noe 70+%, og sjekk at det ikke er brukt raffinert sukker, men rårørsukker. Da har man et produkt som er nogenlunde sunt og som smaker godt i tillegg. Nei, 70% sluttet jeg med for lenge siden. Spiser 86% ettersom det er det høyeste jeg har fått tak i her i Norge hittil, men foretrekker 99%. Favoritten som jeg spiste i Australia var Lindt Excellence 99%. Smaksløkene dine må venne seg til mørk sjokolade veldig gradvis. Jeg begynte med 70% for rundt to år siden, og "oppgraderte" periodevis. 99% sjokolade, som først smakte forferdelig, ble til noe jeg så frem til å nyte litt av hver dag. Den er jo også helt ideell for de av oss som holder oss til paleo/primal/lavkarbo type kosthold. 99% sjokolade er forøvrig ikke noe man skal gomle i seg; det er mye bedre å ta små biter og la dem smelte på tunga, og gjerne nyte dem sammen med en kopp kaffe. LINDT EXCELLENCE Dark 99%, the crown of dark chocolate, is the most intensely flavoured dark chocolate. With its strong flavour, full bodied cocoa taste and intense smell it melts slowly in the mouth, with persistent, smoky and toasted flavours, with clear hints of tobacco. It is a demanding and very powerful experience, certainly not everybody’s taste. To faciliate the appreciation, it comes in an extremely thin profile that will easily melt. Endret 11. juli 2012 av AimToMisbehave Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 http://www.ebay.com/itm/Lindt-Excellence-Dark-Chocolate-Bar-7-Different-Flavors-100g-/261009912559?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item3cc56732ef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå