Oladag Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hei, jeg hoster en minecraft server. Etter at jeg flyttet PC'en fra første til andre etasje har ikke nettet funket ordentlig. det funker innimellom men det er veldig svakt. Det jeg har gjort så langt for å ha internett er å dele nettverk med mobilen min. Men da kan ikke andre koble seg til serveren min:( Jeg har tenkt til å kjøpe sånn powerline(nettforsterker). Men lyrer på om jeg kommer til å ha samme problemet med den? At andre ikke kan koble seg til serveren, ruteren er port forwarda og andre kunne spille på serveren før. Håper på svar:) Ikke skriv for avansert bare 13. Lenke til kommentar
Royder1983 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 om du bruker trådløst nett så burde du dra innom nærmeste elektro forretning å kjøpe deg en kabel som er lang nok...... om du ikke har mulighet til det så vil jeg anbefale deg å bruke kablet nettverk gjennom strømkontakten.... http://www.hardware.no/artikler/200-mbps-over-stromnettet/37667 MEN INGENTING SLÅR GOD GAMMELDAGS NETTVERKSKABEL!!!! 1 Lenke til kommentar
Oladag Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 kan ikke bruke kabel fra ruteren;/ da må kabelen opp trappa og gjennom en dør, men skal skal se på det andre alternativet:) Lenke til kommentar
Oladag Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Men må jeg port forwarde den eller no lignende for at andre kan koble til? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Du kan ikke hoste servere på trådløst nettverk! Og ja, portforwarding må til uansett med mindre man har DMZ / modem direkte. Lenke til kommentar
Oladag Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Du kan ikke hoste servere på trådløst nettverk! Og ja, portforwarding må til uansett med mindre man har DMZ / modem direkte. har port forwarda ruteren og det funket fint med andre spillere men etter at jeg flyttet pc'en opp funker det ikke... står jeg har utmerket internettkobling, kjøte powerline hjalp ikke i det hele tatt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hva er problemet ditt da? Noe så enkelt som at du har forwardet mot feil IP (til din PC)? Lenke til kommentar
Oladag Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Nei bruker mobilen som kablet nett men når den er koblet til funker ikke port forwarden den funker når den ikke er tilkoblet men da er internettet for svakt til at andre skal kunne gjøre noe på serveren, men de kommer inn Men får snart kablet nett fra veggen så da er problemet borte(tror trådløs nettverkskortet er ødelagt elrs) Endret 30. juli 2012 av Ola_Harrymaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå