AnonymDiskusjon Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Har en baby på 8 mnd. Barnefaren og jeg bor sammen. Men han er ikke veldig delaktig i hverdagen hennes. Han sitter stort sett på dataen og lever livet som før. Jeg er så lei dette, men ting går ikke inn. Har snakket med han flere ganger. Jeg føler han prioriterer veldig feil da han omtrent ikke tilbringer tid med datteren sin I helgene så er det bare jeg som gjør ting med henne og ordner all mat, bleier og det praktiske mens han sitter der å på kontoret og blomstrer. Han har ennå ikke hatt permisjon og jeg håper kanskje ting endrer seg da. Er det andre her inne med lignende erfaring? Og til dere menn, er det ofte slik at ungen ikke er særlig artig før det begynner å prate? Når følte du at det var givende å være med ungen din. Anonym poster: 8a05fffa8423e8ca702b31a4a4dd9a59 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Menn generelt pleier å knytte nærmere bånd og tilbringe mer tid med barnet når barnet kan snakke, krabbe/gå, og rett og slett kan kommunisere mye bedre. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Jeg er far til en datter på 8 måneder! Moren tar seg mer av praktiske ting enn meg, særlig i hverdagene (jeg jobber ofte 12timers dager), men jeg prøver så godt jeg kan å være med datteren min den lille stunden vi har før hun legger seg. I helgene pleier jeg å la moren sove lenge, mens jeg står opp med datteren vår og lager frokost, skifter litt bleier, og gir henne mat. Jeg skulle imidlertid ønske jeg var flinkere til å ta meg av de praktiske tingene, men det er veldig lett og glemme seg litt når moren uansett gjør det uten å klage. Jeg syns jeg har blitt bedre, da. Nå når hun løper rundt over alt er hun litt gøyere å leke med, og trenger hun noe (mat eller bleie, stort sett) så tar jeg meg selvfølgelig av det. Ble litt rotete dette, men konklusjonen er: Moren er flinkest, men jeg føler jeg kommer på en god andreplass. Og ja, jeg gleder meg til hun begynner å snakke. Endret 9. juli 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Høres trist ut, men hva om du prøver å få han til å ta seg av barnet for 1 uke, altså du tar deg på en måte "ferie" og har det gøy med venninnene dine, men ta en tur innom og se etter. Kanskje ikke så god forslag, men snakk med han og si at det er vansklig og stressende å ta seg av barnet helt alene, og at han må sette av mer tid for barnet, det at menn ikke er så flinke med unger på så lav alder, har jeg merket mye av, men som sagt det er viktig for han å bruke mer tid på barnet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå