larsugle Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har hatt mandrake 9.1 i 1 dag nå og installert noen programmer. jeg installerte "et eller annet" direct connect program men jeg finner det ikke på maskinen. Hvor legges alle porgrammene? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 /usr/share eksempelvis Lenke til kommentar
pian Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 også i usr/local Kjenner igjen problemet, er selv n00b på linux Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Du trenger bare å skrive navnet på programmet for å starte det opp... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 apropos og whereis kan vel ogsaa hjelpe... Lenke til kommentar
Magne_ Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Du trenger bare å skrive navnet på programmet for å starte det opp... spørs hvor det legger seg. installerer man det i en egen folder (noen applikasjoner gjør sikkert det av seg selv) må man adde pathen i PATH.. Lenke til kommentar
larsugle Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Er det en måte spom jeg kan bestemme hvor programmer skal innstallere det? For når jeg skal installere et program får jeg bare beskjed om at programmet er innstalert Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Vanlig praksis er å lage en symlink til programmet det er snakk om i /usr/bin, eller /usr/sbin eller /sbin hvis det er et suid program, som peker til den aktuelle katalogen. På den måten slipper du å tukle med path. Det bør ikke være vits i å forandre på hvor programmene skal legge seg. De som har laget pakkene vet som regel best.. hehe.. Du har også samme praksis hvis du legger inn som vanlig bruker. da lages en symlink i katalogen ~/bin som peker til innstallkatalogen... Ptomania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå